deel 2 reizen Ninh bin en sapa - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van annetkr - WaarBenJij.nu deel 2 reizen Ninh bin en sapa - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van annetkr - WaarBenJij.nu

deel 2 reizen Ninh bin en sapa

Door: annet

22 Oktober 2011 | Vietnam, Hanoi

Ok nou daar zijn we weer...Vanaf cat ba island naar ninh bin gereist, een kleine stad onder hanoi. Op zicht niet veel te doen en gigantisch veel regen bij aankomst maar de dag erna gelukkig wel en hebben we een leuke tocht gedaan. Super vette roei boottocht op de tam coc gemaakt (en het vrouwtje roeide met haar VOETEN)...heerlijk relaxte omgeving echt heel erg mooi..ook vele trappen omhoog gelopen naar mau cave (tempel) pff eindelijk boven aangekomen was het uitzicht super. We zaten achterop mopets en lekker door kleine dorpjes heen gereden, erg genoten! Jammer genoeg was het een beetje een omweg voor ons omdat we naar het noorden wouden. Dus moesten we eerst naar hanoi en daar de nacht trein pakken....De trein viel reuze mee, maar pff natuurlijk niet heel veel geslapen. In Sapa kwamen we in een hotel waar we 2 handdoeken kregen en een sleutel..maar de kamer was super super super vies....maar de receptioniste kon geen woord engels. Kregen we een andere sleutel mee...ook smerig..haha wat bleek nu, was gewoon voor ons om op te frissen (nog ranzig) en werden we in de middag naar ons echte hotel gebracht (gelukkig). In Sapa gingen we naar de H'mong village en onze gids was 1 van de tribe meisjes. Ze was erg slim en heel lief! Het was 10 km lopen naar haar dorp, en de eerste paar km waren prima. Toen namen we een afslag en gingen we door de bergen/rijstvelden naar beneden. Het was super glad (had geregend) en gelukkig liepen er meer vrouwtjes van het dorp mee...want meerdere mensen gingen onderuit (ik gelukkig niet maar dat kwam alleen maar door mijn vrouwtje)...hmm sommige plekken waren super steil.....en leuke afgronden zeg maar....uiteindelijk toch aangekomen en toen moesten we natuurlijk dingetjes kopen van hun!!! Tja dat hoort erbij. De dag erna naar ba ca market...super super...van een varkenshoofd tot koeien/paarden/art craft winkeltjes etc. Erg leuk dorpje in de bergen....en toen was het weer tijd om met de nacht trein terug te gaan naar hanoi...
Heerlijk geslapen op de trein (lees uitgeput), en om 4u kwamen we aan in Hanoi, en moesten we toto 7u 's ochtends wachten voordat onze travel agency open zou gaan!!!! We waren met 3 andere Nederlanders, rond het kiem lake in het oude centrum van Hanoi. Veel mensen waren ah hardlopen, badmintonnen en tai chi op straat rond het meer....Nou hadden we dat ook nog meegemaakt. Onze (nacht) bus zou om 18.00 vertrekken maar toen we bij de travel agency kwamen, bleek dat er overstromingen waren tussen hanoi en hue dus de bus kon niet gaan. Onze kaartjes omgezet naar treinkaartjes....en toen we net wegliepen kwamen ze achter ons aan rennen dat die ook niet meer ging. AHAHAHAHHAAHAH WE WILLEN UIT HANOI WEG....vluchten naar Hue zaten al vol, pff nou dan maar naar Danang en jammer genoeg moesten we Hue (en Graham, vriend van Josh die daar een vrijwilligers organisatie heeft) overslaan. In danang zeiden de taxi mensen dat er geen bus meer naar hoi an ging (het was net na 6en) NOU dat geloofden we niet!!!! Dus met de taxi naar het busstation waar we erachter kwamen dat er inderdaag geen bussen na 6en meer gingen (haha ze liegen hier in Vietnam dus niet zoals in Sri lanka) en moesten we weer afdingen om een vaste taxi prijs naar Hoi an te krijgen. Toen regende het daar ook nog eens met pijpestelen....maar gelukkig was ons hotel prima en is hoi an helemaal super. Wel super toeristisch maar allemaal oude gebouwen, leuke winkeltjes en het staat bekend om het tayloren van kleren!!! Dus tja dat moesten wij ook even doen, dus beide een zijden jurk laten maken en blazer!!! Voor de rest hebben we eigenlijk niet heel veel in Hoi an gedaan. Ik denk dat we een beetje aan rust toe waren! Lekker gegeten en gedronken (met rare duitsen....erg interessante avond) en gewoon een super tijd gehad. MAAAAAARRR tja we hebben een tight scedule...dus we gingen na 2 dagen weer met de nacht bus naar mui ne (wat uiteindelijk 20 u duurde in totaal!!!!!!!!) dus na een lange brakke rit eindelijk in Mui ne aangekomen en JA DE ZON SCHIJNT... (in nah trang regende het echt heeeeel hard, dat was het plaatsje paar uur boven mui ne waar veel mensen heen gingen...oh...moet nu weer weg...we gaan eten en borrelen met meiden die we ontmoet hebben...en ja zal zeker snel wat foto's erop zetten...xxxxxxxx

• 22 Oktober 2011 - 13:21

Hartsvriendin:

hahahaha mooi verhaal weer.. had graag jullie gezichten willen zien!
    Kelly, niet meer te lang wegblijven! je moeder zoekt al een nieuwe dochter; ik kreeg een smsje van dr en ze zei dat het per ongeluk was (jaja we weten wel beter) ;)
    ik wacht met smart op de foto's!!

• 22 Oktober 2011 - 18:23

Irma:

weer een hoop meegemaakt blijf genieten en doe het rustig aan het zo weer voorbij heel veel liefs mama Irma
    ps ik heb maar een dochter waar heeft Marleen het over ? hahaha

• 24 Oktober 2011 - 15:13

Ciel :

Klinkt lekker allemaal... Geniet nog even :) xxxx

Kusjes voor jullie!

• 28 Oktober 2011 - 14:29

Mascha:

Haaaaa annet!!
    Top verhalen weer, vol adrealine nog geschreven ofniet?! Mooi dat je zegt foto's te gaan plaatsen, ik ben benieuwd.. BLijf schrijven en genieten natuurlijk.
    Gr aan kelly !
    x mas

Verslag uit: Vietnam, Hanoi

Vietnam

Nou daar gaan we weer...lekker reizen!! Via heathrow naar moskou gevlogen waar KELLY op mij zat te wachten...Jeah daar gaan we weer....Het vliegen met aeroflot viel 100% mee naar alle angstaanjagende verhalen :) en ook goed in Hanoi aangekomen en in het juiste hotel (wat blijkbaar vaak niet gebeurd). Eerste indruk van Hanoi...pfff wat een drukke stad en HEEL ERG VEEL SCOOTERS! De tip om de straat over te steken is dan ook langzaam en maak vooral geen snelle bewegingen want die scooters gaan om jou heen (auto's niet dus daar moet je ook nog eens op letten). Een erg interessante ervaring laat ik maar zeggen. Ook het eten met stokjes..maar daar zijn we nu al een stuk beter in (en Kelly is een natuurlijk talent...ze heeft nog NOOIT met stokjes gegeten en ze doet het ecth super...)
Zoals elke tourist rondje om het meer gedaan in het oude gedeelte, eerste tempeltje gezien, beetje rond gekeken...en eigenlijk allebei al gek van de drukte en hitte :) We zijn dus ook direct de volgende dag vertrokken naar CAT BA (women's)island....In de bus Jake ontmoet (from the uk) en hebben we een paar dagen mee lopen reizen, erg gezellig.
We hadden echt heerlijk weer (de week ervoor had het blijkbaar alleen maar geregend)dus lekker op het strand liggen de 1e dag. Er was eigenlijk maar 1 bar waar alle backpackers waren, dus dat werd erg gezellig 's avonds maar die kater (vooral kelly haha) konden we eigenlijk niet echt gebruiken want op de 2e dag hadden we een iets pittiger programma. We gingen een dag tripje doen, met een boot naar lan ha bay, 's ochtends kayaken in het prachtige la han bay (gelukkig een stuk minder touristisch als het halong bay)! Dat was heerlijk in een kayak lagoons ontdekken die tussen de gigantisch mooie rare hoge berg rotsen inliggen. Erg indrukwekkend...Maar het 2e deel van onze dag stond kelly een stuk minder aan...we gingen rockclimbing doen...en pfff het was een stuk zwaarder dan ik dacht MAAR we hebben het beide gedaan! En ook al zijn we niet aan de top gekomen (en kelly's knie is een 'beetje' blauw...en ik ben 1 x gevallen) waren we beiden blij dat we het gedaan hadden! En toen werden we op een strandje gedropt en hebben we in een bamboe hut geslapen....volle maan...hangmatje..de zee op de achtergrond...erg romantisch he kelly?? (die om 21.00u al in bed lag :)).
Dag 3 gingen we mopets huren om het eiland te verkennen (en ja kelly en ik hebben beide gereden!). Het was nog best wel spannend (ik heb geloof ik misschien 1x ooit lang geleden gereden)...maar gelukkig zijn er maar 2 wegen op het hele eiland en niet echt veel verkeer. Op naar het national park. We waren niet echt van plan het national park in te gaan, maar toen we daar waren kwamen we net een hele groep tegen die tegen ons zei dat het echt super was.......Dus toen zijn we naar de top gegaan (800 meter) op onze SLIPPERS...Natuurlijk hadden we de moeilijke weg omhoog gekozen wat inhield dat we halverwege op onze blote voeten in de modder liepen....maar toen we boven waren en het gigantisch mooie uitzicht hadden was het echt echt echt waard!!!
Ik zal snel wat foto's downloaden....en volgende week zet ik er weer een nieuw verhaal op!!!