australie met stop over in dubai - Reisverslag uit Sydney, Australië van annetkr - WaarBenJij.nu australie met stop over in dubai - Reisverslag uit Sydney, Australië van annetkr - WaarBenJij.nu

australie met stop over in dubai

Door: annetkr

01 April 2016 | Australië, Sydney

Hay hallo allemaal,
Ik ben weer begonnen met reizen (6 wkn in totaal!). Op 1 april ben ik naar dubai gevlogen en heb ik lekker met Marit een dagje in dubai geweest. Naar de moskee, door het oude gedeelte lopen, dure cocktails gedronken in 7 sterren hotel burj al arab en daarna door naar ladies night (gratis drankjes voor de dames!)...
's Ochtends weer vroeg op om op tijd te zijn voor mijn vlucht naar syndey. Alles ging voorspoedig en kwam om 6u am aan....en REGEN! Maar goed ingecheckt en meteen op stap in de city! Meeste dingen gingen pas om 10u open maar naar de sydney opera huis geweest, uitzicht op de harbour bridge wow en dat allemaal binnen 10 min van ons hostel! Echt super leuk! Uiteindelijk naar wat (gratis) musea geweest (waaronder de contempary art en NSW musea) en ook een kaartje naar swan lake te pakken gekregen (na 2 u wachten op een waarschijnlijke cancelling) duur MAAR tja ga waarschijnlijk nooit meer de kans krijgen om iets in het opera huis te zien! Toen ik terug liep naar het hostel zag ik Hendrik (de Belg waarmee ik Kilimanjaro had geklommen en afgesproken had om 4 wkn mee door australie te reizen) zitten en even een drankje gedaan!.
Dinsdag zijn we samen lekker door sydney gelopen, door de botanical gardens, naar darling harbour, powerhouse museum (wat super tof was) en dat allemaal op mijn nieuwe slippertjes (dus blaren)...niet zo slim maar goed! Het hostel is ok, maar redelijk groot en niet echt persoonlijk (meer een hotel) wel erg schoon en goede locatie! 's Avonds kangeroo burgers gegeten (deal ih hostel) en beer-pong (drank spelletje) met staf gespeeld en uiteindelijk tot 4 u op stap geweest met ze :).
Woensdag was het 30 graden en zijn we naar het oh zo bekende bondi beach gegaan...op zicht niet heel bijzonder vergeleken met andere stranden MAAR de bondi - cogee walk langs de kust was geweldig...hele mooie uitzichten (foto's volgen)..
Nou de tijd vliegt en donderdag was al weer het plan om naar de blue mountains te gaan....weer beetje slecht weer voorspeld maar goed. In totaal 2 u in de trein (voor maar aud 5.30 = E3 dus super goedkoop)...komen we bij het hostel aan, deur open, geen receptie onze naam staat op het bord met een envelopje met de sleutel! Wat heerlijk, heel schattig en klein en meteen leuke mensen ontmoet, waaronder patricia (duits meisje). De blue mountains (unesco) zijn echt super mooi. De dichte eucalyptusbossen geven de lucht een blauwe gloed vandaar dat deze bergen "de Blauwe Bergen" heten 's Middags naar de lookout punt gelopen...echo point. Een belangrijke rotsformatie is te zien bij Echo Point. Volgens overleveringen van de Aboriginals zijn hier drie zussen (Meehni, Wimlah en Gunnedoo) versteend. De drie uitstekende rotspunten worden dan ook: The Three Sisters genoemd. Doordat het weer niet zo goed is, is het redelijk mistig maar ziet er juist wel heel mistique uit. Ook nog een korte wandeling gedaan maar niet zo heel veel tijd aangezien het hier rond 6 donker word (en is ook binnen 15-30min donker). Terug in het hostel veel leuke mensen (waaronder een crazy braziliaanse oudere dame die maar bleef zeggen dat we allemaal minder moeten werken en vroeg moeten pensioneren zodat we vh leven kunnen genieten!) en allemaal erg gezellig met veel wijn. De volg. dag plannen we om met zijn allen de wentworth falls (mooie waterval) wandeling te doen, in totaal rond de 4u. Weer het weer niet super maar not steeds super vet, die bergen, super stijle afgronden (rond de 910 meter) heerlijk genieten. Terug bij het hostel kwamen we erachter dat het aboriginal film festival was begonnen, en Patricia en ik zijn daar heen geweest. Het werd gehouden in de communitie centre. Heel vet. Wat aboriginal locals die optraden (met gitaar, rapper, maar ook een net afgestudeerde student die zijn film liet zien en uiteindelijk een echte film over 2 aboriginal jongetjes en hun moeilijke bestaan)...De aboriginals hebben/hadden een rough deal toen de britten/europeanen etc naar australie kwamen en veel overleefden het niet door ziektes etc....hopelijk leren we hier nog meer over in de red centre, erg interessant.
De dag erop nog 's ochtends met zijn allen een wandeling bij blackheath gedaan naar riple point lookout (3u in totaal)...weer een supermooie wandeling maar nu met 28graden! Dus lekker zweten. Daarna de trein genomen naar Sydney (mark ook, ging precies hetzelfde doen en in hetzelfde hostel)....samen door sydney gelopen, gegeten in darling harbour waar ze gratis vuurwerk show deeden en toen nog wat gezellige drankjes gedaan! Pff wat vliegt de tijd, morgen nog snel met de ferry vanuit de harbour naar manly beach en dan is het al weer tijd om naar Melbourne te vliegen!! Dan beginnen we maandag vroeg met de great ocean road met de rest of de gang vd kili groep en volg vrijdag is de bruiloft!!
Sorry even snel een update moet nu echt slapen en hou jullie snel weer op de hoogte en zal properen wat foto's te voegen :) xxxxx

• 09 April 2016 - 18:20

Marleen:

Ennnnn… She's back! Leuk verslag!

• 09 April 2016 - 19:48

Pa En Ma :

Lekker genieten,lees wel druk...druk....fijne vakantie,

• 10 April 2016 - 08:06

Ps heb al 2x id moeten laten zien ( nog NOOIT in uk of nl gebeurd!) EN ze vroegen gister ad pub deur hoeveel ik gedronken had en of ik dronken was !!!!( werd bijna gewijgerd had slechts 1 rode wijn gehad!!!) blijkbaar hebben ze hier een groot probleem met aggressieve dronkenschap... De one punch is blijkbaar erg populair! Xxx

• 10 April 2016 - 11:17

Niels:

Haha zussie.. Enjoy!

• 12 April 2016 - 22:29

Marit:

Super leuk om te lezen! Veel plezier nog :)