uluru red centre - Reisverslag uit Yulara, Australië van annetkr - WaarBenJij.nu uluru red centre - Reisverslag uit Yulara, Australië van annetkr - WaarBenJij.nu

uluru red centre

17 April 2016 | Australië, Yulara

Nou na 2 en een half uur vliegen aangekomen in Yulara (is eigelijk 1 straat met dure hotels 1 camping en 1 backpackers).... 1e nacht in hostel.. en op naar uluru!! Heel indrukwekkend savanne en dan in 1 x die grote rode rots/steen van 900 m hoog ( EN gaat 50 m de grond in!). Wat korte wandelingen gedaan en zons ondergang! Super vet! 'S avonds lekker chillen en kangaroo steak gegeten vd bbq :). Wat we wel opgemerkt hebben is dat er zoooooo veel vliegen zijn ( die voor je hoofd gaan).... Dus na onze 2e wandeling ( valley of the wind in de olga's) wat super mooi was maar die vliegen was toch een beetje een domper dus een vliegnetje gekocht!:) en een stuk happier!:) ook naar aboriganal cult centrum geweest wat super interessant was en eind middag tentje opzetten :) lekker camperen! Op zicht heel verwend hier, alle campings hebben een keuken met koelkast en jetel/toaster/ bbq etc! Ook is er vaak een zwembad het is hier san ook zooooo heet!!! Pff vastaan wennen voordat ik in tropical cairns zit!! Weontmoeten nog een nederlander en die ging 's avonds mee voor de zonsondergang bij de olga's. We zijn er nog niet helaal overuut of we uluru gaan beklimmen ( de aboriginals willen liever dat je het niet doet.... Meer temaken met de mensen die verongelukt zijn en dat hun geest daar dan nog steeds is! ) maar het kriebelde me toch. Te erg om het niet te doen! Het is echt super stijl ( 1e stuk is beetle omhoog klauteren en dan heb je wel een ketting waaraan je je kunt vasthouden!) gelukkig had ik goede schoenen! Na een uurtje stonden we er boven op en hadden we super uitzicht :) heel cool maar goed toen moesten we die stijle berg weer naar beneden gelukkig niet zo erg als ik verwachte!!:).... Pff midderdag 34 gr en toen hebben we ook nog de basis walk gedaan ( dus helemaal rond uluru!) dat was een test of indurance in de volle zon/hitte nauwelijks schaduw! 'S avonds weer in ons tentje en 's ochtends vroeg certrokken naar kings canyon ( 3 u rijden en schijnt erg mooie wandeling over de rim vd canyon) .... Kwamen daar om 11 u aan ging de wandeling dicht ( blijkbaar na 11u als het > 36 gr is sluiten ze de wandeling....) de volg middag moesten we vliegen duszijn 's ovhtends om 5-5.30 opgestaan om de wandeling om 6.30 net voor zons opgang te beginnen!! Was echt super vette wandeling... Dus blij dat we gegaan zijn en get uiteindelink toch nog hadden kunnen doen!! En toen was het al weer tijd om
Naar cairns te vliegen.... Doe ik even een apart verslag van :) xxxxxx
Ps het blijft bizar hier er is helemaal niks hier! 2/3 e vd populatie woont id grote steden vnl sydney/ melbourne en dan beetje langs de kust en dat is het!

• 03 Mei 2016 - 08:57

Eef: