Whitsundays, fraser and brisbane - Reisverslag uit Brisbane, Australië van annetkr - WaarBenJij.nu Whitsundays, fraser and brisbane - Reisverslag uit Brisbane, Australië van annetkr - WaarBenJij.nu

Whitsundays, fraser and brisbane

Door: Annet

13 Mei 2016 | Australië, Brisbane

Take 2: had het hele verhaL af en toen loadde het niet!!! Grrr goed proberen we het nog een x!

Na een 8 u lange busrit eindelijk in airlie beach aangekomen. Lekker relaxt door een courtesy busje opgehaald ( heeeeel lui backpacken hier!)...snorkel trip al geregeld ( zeilbootje de blizzard met 8 mensen) dus kon lekker relaxen bij de lagoon. Toen ik ah wachten was voor de boottrip zag ik in 1x een bekend gezicht... De canadees Matt.... Hij zat ook op de duikboot en nu ook op de blizzard! Wat toevallig! Snorkel trip geweldig ( water was super kalm dus goed voor snorkelen maar minder voor het zeilen!)...wijntje hapje leuk gezelschap en een super mooie sterren hemel ( blijft geweldig die melkweg!!)....'s ochtends om 6 u wakker ( heel normaal nou voor mij om hier zo vroeg wakker te zijn!!) en echte koffie (!!!!) en ontbijt tussen de schildpadden die om en om omhoog komen om adem te happen!! Dan naar whitehaven SUPER witte stranden met turquoise blauwe zee... Gele reef sharks grote stingrays super vet.... Snorkelen bij hook island ook super vet want GIGANTISCHE grote vissen gezien ( 1 meter lange napoleon vis en ook een grouoer met grote tanden!!) alles is groot in australie!! In totaal hebben we 2 nachten op de boot gezeten en daar a 16 u lange nachtbus naar noosa!weerlekker opgehaald en halse lodge hostel is super relaxt en 5 min vh steand af!!:) wel moe dus 1 e x echt vroeg naar bed! Tripje naar de everglades geregeld ( zijn er maar 2 id wereld de grootste in florida)....super mooie rivier met veel teatree bomen....helemaal id middle of nowhere... Wij zijn daar met zijn 10en heerlijk canoeen en vette wandeling gedaan waar we uiteindelijk bij grote zandvlakte terecht kwamen. Onderweg stonden we nog bijna op een 3 m lange python! Onze gids ving hem ( hij heeft ervaring met exotics--> hij heeft met steve irvin in zoo gewerkt!!) de everglades bevat de grootste hoeveelheid zand (zelfs meer dan de sahara niet qua oppervlak maar gaat 600 m de diepte in!!) dus is zand zand zand....het is de rivier/ water waardoor de everglades ontstaan is ( duwt het zand een bepaalde richting in)... 'S avonds wat drankjes/ leuke groep zelfs met redelijk wat 18 jarigen! Dag erop weer 5k canoen ( en terug weg was iets pittiger tegen de wind in! Toen weer terug naar noosa en enige kans om te surfen dus gratis surf plank gehuurd maar was super moeilijk! Veel rips/ stromingen ih warer dus kostte al super veel moeite om achter de golven te komen en in 1 x had een golf mij te pakken.... Ik ging ZO harg dat ik het uitgilde haha ook totaal vergat om te proberen te staan EN de golf bracht me richting se rotsen ( ik was totaal niet in control!! Haha) dus heb me op een gegeven moment eraf gerold maar de golven bleven masr komen en op de grond waren rotsen dus was super moeilijk om uit het wTer te komen!! Goed gelukkig zei iedereen dat de zee niet goed was om te surfen!! Haha volg x in rustig water proberen!!
Nou toen weer een tourtje...nu naar fraser island 2 dgn tour ( meeste doen 3 masr ik heb niet genoeg tijd).... Opgehaald in een 4 w drive en via een ferry over het strand ah crossen... Takken ah omzeilen ( ze mogen die niet wegruimen omdat het allemaal bescgermd gebied is)... En de golven ah testen....over het strand met 100 km/u!!! ( als het zand nat is is het beter dan een snelweg!! Naar eli creek ih zoete water spelen/suoer mooie lake mckenzie....heerlijk blauw water/witte stranden.... Zacht haar/huid door de teatree olie uit de bomen! Alleen niet naar de champagne pools geweest...maar wel het 81 jr oude schipwreck gezien ( half gezonken in het zand nu en erg veel riest dus niet heel veel meer van over!) Nou ja reden om een x terug te gaan! Super leuke groep en kan het vooral goed vinden met amy en nicole ( 2 gezellige ozzies!) ...die mij uitnodigden om hun te vergezellen de dag erop in brisbane! Eerst lekker naar de super coole artgallery geweest en robd gekeken in siurhbank waar ik heen kon met een gratis ( well done brisbane) ferry! Toen met de meiden naar het uitzicht punt op mount coot-ah geweest.... Super vet uitzicht over brisbane! Daarna veeeeel wijntjes gedronken en uitgeweest!! Ook nog 30 dollar betaald voor een 15 jr oude havana club rum cola maar wel suier lekker! Ik voelde het wel de mirgen erop maar goed moest om 10 u uitchecken... Naar het centrum gelopen en rondleiding in cityhall/ brisbane museum gehad! Gigantisch mooi auditorium met koperen koepel die likkt op de pantheon rome! Nou dat was het al weer.... Nu terug naar david en lovely lily!!:)
Ps nog wat rare ozzie uitspraken: how you going (= how are yiu!) sunnies/ brekkie etc en avro = afternoon!! Xxxxx

• 13 Mei 2016 - 13:35

Low Land Lady :