Vietnam - Reisverslagen van - WaarBenJij.nu Vietnam - Reisverslagen van - WaarBenJij.nu
Vietnam

Nou daar gaan we weer...lekker reizen!! Via heathrow naar moskou gevlogen waar KELLY op mij zat te wachten...Jeah daar gaan we weer....Het vliegen met aeroflot viel 100% mee naar alle angstaanjagende verhalen :) en ook goed in Hanoi aangekomen en in het juiste hotel (wat blijkbaar vaak niet gebeurd). Eerste indruk van Hanoi...pfff wat een drukke stad en HEEL ERG VEEL SCOOTERS! De tip om de straat over te steken is dan ook langzaam en maak vooral geen snelle bewegingen want die scooters gaan om jou heen (auto's niet dus daar moet je ook nog eens op letten). Een erg interessante ervaring laat ik maar zeggen. Ook het eten met stokjes..maar daar zijn we nu al een stuk beter in (en Kelly is een natuurlijk talent...ze heeft nog NOOIT met stokjes gegeten en ze doet het ecth super...)
Zoals elke tourist rondje om het meer gedaan in het oude gedeelte, eerste tempeltje gezien, beetje rond gekeken...en eigenlijk allebei al gek van de drukte en hitte :) We zijn dus ook direct de volgende dag vertrokken naar CAT BA (women's)island....In de bus Jake ontmoet (from the uk) en hebben we een paar dagen mee lopen reizen, erg gezellig.
We hadden echt heerlijk weer (de week ervoor had het blijkbaar alleen maar geregend)dus lekker op het strand liggen de 1e dag. Er was eigenlijk maar 1 bar waar alle backpackers waren, dus dat werd erg gezellig 's avonds maar die kater (vooral kelly haha) konden we eigenlijk niet echt gebruiken want op de 2e dag hadden we een iets pittiger programma. We gingen een dag tripje doen, met een boot naar lan ha bay, 's ochtends kayaken in het prachtige la han bay (gelukkig een stuk minder touristisch als het halong bay)! Dat was heerlijk in een kayak lagoons ontdekken die tussen de gigantisch mooie rare hoge berg rotsen inliggen. Erg indrukwekkend...Maar het 2e deel van onze dag stond kelly een stuk minder aan...we gingen rockclimbing doen...en pfff het was een stuk zwaarder dan ik dacht MAAR we hebben het beide gedaan! En ook al zijn we niet aan de top gekomen (en kelly's knie is een 'beetje' blauw...en ik ben 1 x gevallen) waren we beiden blij dat we het gedaan hadden! En toen werden we op een strandje gedropt en hebben we in een bamboe hut geslapen....volle maan...hangmatje..de zee op de achtergrond...erg romantisch he kelly?? (die om 21.00u al in bed lag :)).
Dag 3 gingen we mopets huren om het eiland te verkennen (en ja kelly en ik hebben beide gereden!). Het was nog best wel spannend (ik heb geloof ik misschien 1x ooit lang geleden gereden)...maar gelukkig zijn er maar 2 wegen op het hele eiland en niet echt veel verkeer. Op naar het national park. We waren niet echt van plan het national park in te gaan, maar toen we daar waren kwamen we net een hele groep tegen die tegen ons zei dat het echt super was.......Dus toen zijn we naar de top gegaan (800 meter) op onze SLIPPERS...Natuurlijk hadden we de moeilijke weg omhoog gekozen wat inhield dat we halverwege op onze blote voeten in de modder liepen....maar toen we boven waren en het gigantisch mooie uitzicht hadden was het echt echt echt waard!!!
Ik zal snel wat foto's downloaden....en volgende week zet ik er weer een nieuw verhaal op!!!