Argentinie met kelly!! - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van annetkr - WaarBenJij.nu Argentinie met kelly!! - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van annetkr - WaarBenJij.nu

Argentinie met kelly!!

Door: annet

20 April 2013 | Argentinië, Buenos Aires

Nou daar gaan we weer!! WOOHOOW reizen...na een lange 20 uur eindelijk aangekomen in buenos aires...en ja daar is Kelly in hostel aan het wachten op mij!! Ok spullen gedropt en lekker uiteten en bijkletsen...en oh wat is het lekker warm!
Dag 1 lekker aan de wandel door pallermo naar retiro-recoleta..op naar wat musea...beginnen met culturele dingen natuurlijk! Eerst naar het Evita museum...erg interessant leuk en klein museum...daarna door naar het Malba museum. Dit was echt super vet....erg interessante schilderijen die letterlijk tot leven waren gebracht (delen misten er en dat was een soort grote wond etc) goed erg moeilijk om uit te leggen maar erg vetter argentijnse kunstenaars...(xul solar-antonio berni etc)...Daarna liepen we lekker door het groen (onwijs veel parken rond pallermo) door naar het volgende museum en de cementery!! Toen we de straat overstaken viel er ineens iets op ons....en het stonk enorm, een local couple achter ons zij dat het vogelpoep was en hielp ons heel lief (dachten we toen nog) met het schoonmaken van ons...op een gegeven moment begon hij mijn tasje schoon te maken en hield ik mijn tasje goed vast...maar goed naar het volg musea en door de begraafplaats naar evita.....Het duurde enorm lang voordat we haar graf hadden gevonden..haha domme ik we waren opzoek naar het verkeerde nummertje!!! Nou toen we weg liepen was er een leuk marktje en stond er een kerel voor het rode kruis...nou toen kelly haar portemonnee met onze pot ah zoeken was om hem iets te geven, kwamen we erachter...NEE...we zijn beroofd....camera en portemonnee weg...was gelukkig alleen cash en Kelly had gelukkig op het vliegveld (toen ze 16 u moest wachten !!!) haar foto´s van Chile al op haar computer gezet!! Maar je voelt je zo $·"$%$%%%&/" erg vervelend en je vertrouwt niemand meer...maar goed ´s avonds lekker eten en na 2 flessen wijn vergeet je veel!!! Goed dag 2 gingen we naar het theater...jammer genoeg begon carmen pas op dinsdag en waren er die zondag geen voorstellingen maar hebben we een rondleiding gedaan!! ECHT super vet...wie weet als ik weer terug ben in BA dat ik iets kan zien daar...is echt ENORM groot en blijkbaar de beste accoustiek vd wereld!
´s Avonds in het hostel wat gegeten en eindelijk waren er redelijk wat sociale mensen...was super gezellig en we waren niet van plan om uit te gaan MAAR de finse Tino had ons overgehaald om mee te gaan naar de vetse club in BA..club one...nou kely en ik zijn beiden al HEEEEL lang niet meer echt wezen clubben...maar WAS ECHT SUPER TOF...haha en een nieuw party drankje ontdekt door onze vriend Tino...champagne met redbull...probeer het uit!! Natuurlijk moesten we nog naar een afterparty en toen kelly om 5u naar huis wou, wou ik dat natuurlijk nog niet en ze mocht van mij ook niet alleen naar huis lopen..arme kelly goed 6.30u thuis..gigantische blaren en pfffff volg ochtend moesten we om 11 u uitchecken..even bikkelen!!
Zo dat was BA maar goed wat nu gaan we naar Uruguay of toch maar meteen door naar de cataratas (watervallen) in Iguazu...uiteindelijk besloten om direct naar de watervallen te gaan...pff 22 uur in de bus...weer bikkelen maar was uiteindelijk prima. Het is allemaal goed geregeld hier, de bussen zijn prima en je krijgt eten aan boord (ook al was het een koude droge hamburgen :()..maar goed daar aangekomen naar een luxe hostel gegaan met zwembad!! Heerlijk de hele middag geluierd en ´s avonds vrienden gemaakt...dag erop met onze nieuwe vrienden naar de Braziliaanse kant vd watervallen!! SUPER SUPER SUPER vette panorama uitzichten....wat een natuurgeweld....echt geen woorden voor...in totaal is de lengte 2.7 km en 80 meter hoog!! Het park opzicht is erg toeristisch (beetje vergelijkbaar met costa rica) maar oh wat mooi...dag erop de Argentijnse kant, waar het meer natuur is..en over en onder de watervallen door en naar de garganta del diablo (the devils throat)..oh so impressive!! EN heel heel wat foto´tjes gemaakt...Moesten weer afscheid nemen vd leuke mensen die we ontmoet hadden en tja het is weer tijd om te reizen...maar daar hadden we beide wel weer zin in...nu vandaag aangekomen in San Ignacio...Een erg klein dorpje...bijna geen toeristen...HEERLIJK..en HEET...Hier zijn we naar de jesuit missions geweest..(a triumph of humanity!!) Een vd grootste sociale experimenten was er hier gedaan door de society of jesus...the jesuits....De indigenous guarani werden ge-evangeliseerd en educated..en in ruil hiervoor werden ze beschermd voor slavernij en van het evil door de coloniale society...Er waren rond de 30 van die missions in Brazilie-Argentinie en Paraguay... Eers was dit in Brazilie (in 1610) maar toen moesten ze vluchten voor de banderitas bands uit Brazilie en vd 10 000 mensen bleven er 40 000 over die in mini san ignacio terecht kwamen....Ze leerden hun de katolieke kerk, maar ook agriculture en artistieke dingen zoals schilderen etc. Ze probeerden cannibalisme-polygamie te voorkomen..de priesters leerden hun taal..maar meerdere keren werden ze aangevallen voor slaven etc en in 1767 werd het verbannen door de spaanse koning...:(
Nou morgen gaan we een fietsje huren voordat we weer 24 u in de bus zitten en naar Salta in het noordwest gaan..hebben er zin in!!!!

xxxxx

• 20 April 2013 - 06:52

Bettina:

Hoi hoi!

Annet en kelly..wat super leuk dat jullie weer lekker aan het reizen zijn!!
    Heel veel plezier en lekker genieten!!

Xxx

• 20 April 2013 - 15:35

Hartsvriendin:

jeeeeeeeeeej! klinkt leuk! en als ze zo'n originele vogelpoep-act weet te verzinnen mogen ze ook best wat geld 'verdienen' toch? hahah nee wat een balen maar jullie hebben de ellende eruit gezopen lees ik. Kelly ik lees dat je weer eens door mama-annet verplicht aan t (tap)dansen bent gezet. Graag ook foto's!!
    liefs xx

• 22 April 2013 - 08:03

Niels:

Haahah ze zijn weer samen op pad hoor... Hepie en hepie... :) Have fun!!! X

• 22 April 2013 - 14:08

Lianne:

Annet zit weer in de achtste versnelling??? hahahaha kun je het bijhouden Kelly?? Oh superleuk, dat gaan weer mooie verhalen worden! Ik verheug me er nu al op :-) Heel veel plezier!!!!!!!!! liefs

• 22 April 2013 - 19:13

Ma Lucy:

Wat een verhaal,veel plezier jullij twee en pas goed op je zelf.
    gr uit marienvelde pa en ma...xxxx