melbourne/great ocean road en de bruiloft! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van annetkr - WaarBenJij.nu melbourne/great ocean road en de bruiloft! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van annetkr - WaarBenJij.nu

melbourne/great ocean road en de bruiloft!

Door: annet

10 April 2016 | Australië, Melbourne

Hay nou ik heb weer tijd om te schrijven....
10 april nog even eerst naar Manly beach geweest in Sydney (erg mooie ferry ride er naartoe laatste keer opera huis en harbour bridge zien :() om daarna snel door te gaan naar het vliegveld om te vliegen naar Melbourne (waar de bruiloft is!) Alles ging erg voorspoelig en toen we aankwamen stonden Kylie en stiefzoon Will op ons te wachten :). Bij hun thuis aangekomen werden we hartelijk verwelkomd door husband to be Jim en Charlotte Peter en Mike van de kilimanjaro groep waren er ook al...Meteen heel gezellig alsof we de week ervoor de kili beklommen hadden! Meteen op zijn ozzies gebarbequed en HEEL veel wijntjes gedronken :). Maandag ochtend moesten we al vroeg op om de great ocean road te doen. Met zijn 5en hadden we een auto gehuurd en zijn we via de snelweg en Geelong (waar NIKS te doen is dus NOOIT heengaan) via timboon (waar we heeeeerlijk geluncht hebben en wiskey geproeft hebben) door zijn gegaan om langs de kust te rijden... naar de loch ard, london bridge en de 12 apostels (grote lime stone stack formations in de zee...geweldig om te zien...Het weer was niet al te geweldig maar errug mooi. Het word hier heel snel donker (<30 min) en het was een redelijk bochtig weggetje door rain forrest :( maar uiteindelijk in Apollo bay aangekomen (was Peter die voor het eerst links reed erg blij mee :)) daar hebben we overnacht aan het water in een staan-caravan, erg knus...'s avonds weer kangaroo steak gegeten en de volgende dag weer op pad. Een heerlijke wandelijk door rainforrest gedaan,en eindelijk koala's en kangaroo's gezien...en veel dode bomen (de koalo's eten de hele eucalyptus boom kaal totdat ie dood is....dus grote stukken dode bomen, heel bizar). De eerste koala die we zagen was in het weiland aan het rennen!!! Haha wij dachten eerst dat dat een lammetje was!
Toen kwamen we dinsdag avond weer aan bij Kylie en Jim die weer een bbq hadden geregeld en zijn ouders waren ook daar weer errug gezellig met wat drankjes en woensdag ochtend moesten we om 9.30 u vertrekken want ze hadden een dag wijn tasting geregeld in de yarra valley. Josh (vd kili groep)en cherie kwamen 's ochtends uit Amerika (denver) gevlogen en konden direct door op de wijntour :) Eerst 's ochtends naar een dierenpark, en mochten we wombats aaien...erg lief (ook al probeerde joejoe onze benen elke keer aan te vallen! :) Daarna veel pinot noirtjes and chardannays geproefd, heerliik geluncht, door met de drank toer, eerst gin (rare dry gin van 4 pillours...beautiful!!) en toen nog cider met kaasjes :).....dus zoals je doorkrijgt is het enige dat je in melbourne doet is eten en drinken (en ze houden hier van erg veel drinken!)...do overdag hadden we lekker tijd om door te brengen in de stad...heerlijke stad, zoveel leuke barretjes, eetplekjes (je kunt hier echt overal super lekker eten), naar wat musea geweest (national musea was super vet) en door de botanical gardens gelopen...De jongens hadden boys night (avond voor de bruiloft)...wij zouden girls night hebben maar Kylie had even een rustige avond nodig (een week lang 3 extra personen in huis nog en nog 4 extra personen in Melbourne speciaal voor hun)...Ik had ook wel behoefte aan een beetje een rustige avond, dus Charlotte Cherie en ik hebben een beetje geborreld en toen heerlijk gegeten in super normal en zijn lekker op tijd bed in gedoken!.
Vrijdag dag vd bruiloft!! De ceremonie begon on 5.30...aan haar vaders arm kwam ze al huilend aan lopen..heel lief! super leuke bruiloft heeeeeeel veel champagne, geen eten maar super lekkere hapjes die maar bleven komen...maar wat wel inhield dat ik meer dronken was dan ik dacht want toen het in 1x afgelopen was om 11u (wat ik ERRUG vroeg vond) gingen we afterparty doen bij de jongens (mike en peter hadden een cool appartement with ping pong tafel gehuurd)....en ik viel in slaap/coma op de bank en was errug slecht de hele zaterdag! (en waren weer rond de 20 mensen over voor de hangover bbq....) en de meeste gingen gewoon weer ad bubbles...ik NIET duurde tot 9 u 's avonds toen heb ik een klein beetje rode wijn gehad. En als traditie hadden we geld en een kaart in een milo tin gedaan (soort nesquick, maar hadden we ook op de kili berg en hadden we onze tip voor de porters in gedaan) en na een leuke speech van mike en veel hugs was bijna iedereen weer in tranen :) Ah een erg leuke bijzondere band met de hele kili groep en het ging allemaal weer zo vanzelf!
Zondag ochtend werden we weer door hun naar het vliegveld gebracht (we wouden de taxi nemen maar ze stonden erop) en natuurlijk moesten we weer afscheid nemen....nooit leuk maar het zal niet de laatste meeting zijn.
Dus van Melbourne naar Uluru gevlogen en net aangekomen bij die red rock! SUPER vet maar daar vertel ik jullie de volg x meer over :)
heel veel liefs...
ps mijn nederlands wordt er niet beter op en ik versta de belg hendrik mijn medereiziger nauwelijks haha :) gaat iets beter nu :) xxx