Cairns en omgeving - Reisverslag uit Cairns, Australië van annetkr - WaarBenJij.nu Cairns en omgeving - Reisverslag uit Cairns, Australië van annetkr - WaarBenJij.nu

Cairns en omgeving

Door: Annet

Blijf op de hoogte en volg

21 April 2016 | Australië, Cairns

Nou na 2 en half uur vlucht aangekomen in cairns!! Erg hoge luchtvochtigheid ( tropen) dus lekker zweten!! Aangekomen in hostel tropical oasis! Super leuk hostel, meteen leuke mensen ontmoet en samen gekookt met david leuke duitser uit dusseldorf! De duik cursus begint meteen de dag erna pff dus geen tijd om op adem te konen!! Leuke groep en mijn buddy is een leuke Canadese Jayme....( waar ik later van achter kom dat ze 18 is!!!!! Ah half my age!!! Geloof ik de 1e x dat ik me echt oud begin te voelen!!) duiken ih bad ging wel goed en theory exam met mak gedaan maar vond het id zee toch wel spannend EN we hadden slecht weer ( erg choppy veel mensen zeeziek en ik bijna!) maar goed overal doorheen gekomen!!! Eerste fun dive zonder instructor ook wel spannend en navigaten zonder instructor bleek nog niet zo makkelijk!! 1 e duik met toeval terug bij boot gekomen maar 2 e duik helemaal verdwaald en kwamen helemaal
Aan andere kant van de boot uit!! Haha oeps ach moesten met bootje opgehaald worden!!:) en met de nachtduik was mijn buddy ' in x weg' en toen had ik miscommunicatie met de instructor ( ik dacht dat hij wou dat ik haar ging ophalen maar hij dacht dat ik naar boven wou!! ) goed ik omhoog en toen wij weer ah descenden waren kwamen zij omhoog!! Jammer genoeg niet genoeg tijd om naar brian de reuze schildpad te gaan van 140 jr oud en 2 m lang!! Maar wel veel reef sharks van 2 m lang gezien die om ons heen ah circlen waren!!:) ik was nuet zo bang als ik gedacht had! Nou toen moesten we weer terug over de ruige zee!! Bah...maar 's avonds met de crew en iedereen op de boot afgesproken en lekker uitgeweest ( naar onwijs slechte toko's waaronder de woolshed met traffic light of je available bent = groen... Of niet=rood) zoooo slecht goed ik ben duidelijk wat ouder als de gemiddelde backpacker!! Gelukkig had ik de dag erop een luie dag ingepland ( geloof mijn 1e)... En dag daarop 3 dgn auto gehuurd en amerikaan trevis ( uit mijn duikgroep) had wel zin om mee te gaan!:) dus gezellig camperen! 1 e dag mooi weer...wel super zweterig weer, wat mooie wandelingen gedaan/ mangrove gezien... Beetje moeite om camping te vinden en in 1 x hield de gewone weg op en zaten we op een dirt road!!:) . Maar goed uiteindelijk gevonden heel relaxt 10 m vh strand af...stone oven pizza restaurant... Lekker genieten! Volgende ochtend beetje over strand gewandeld toen soulken opgepakt en begon het keihard te regenen en het hield niet op due dag jammer genoeg! Maar naar atherton tablelands gereden en watervallen bekeken ( die zijn toch beter id regen maar we hadden geen zin om te zwemmen)... Toen waren we nog een veetje verdwaald maar uiteindelijk kwam alles goed en hadden we een gratis camping gevonden( de rocks)... En stopte het met regenen! Volg dag was weer mooi weer. toevallig een markt tegen gekomen met een nl poffertjes stal!!:) nou lekker ontbijtje! Toen door naar toeristisch kuranda.... Erg schattig dorpje met mooie wandeling en super mooie watervallen. En door naar het strand... Ellis beach! Niemand anders op het strand! Jammer genoeg kun je de zee nog niet in ( is eind stinger season.... Ze hebben huer 2 dodelijke jelly fish... De grote box jelly fish met soms 4 m lange tentakels en de kleine 1-2 cm irakangi jelly fish....) het is eind seizoen dus klein risico maar beter om een stinger suite aan te doen met snorkelen etc! Nou dat was cairns, daintree np en atherton tablelands!! Op naar airlie beach om weer te gaan snorkelen!! Xxxx

  • 05 Mei 2016 - 08:49

    Lucy Krabbenborg:

    Wat een verhaal,pas goed op je zelf en nog veel plezier Gr uit de Achterhoek

  • 07 Mei 2016 - 13:28

    Bettina :

    Leuk Leuk! Enjoy!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Cairns

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 172
Totaal aantal bezoekers 62029

Voorgaande reizen:

16 September 2017 - 13 Oktober 2017

Peru machu pichu

01 April 2016 - 14 Mei 2016

Australie

12 April 2013 - 05 Mei 2013

Argentinie met kelly!!:)

08 Oktober 2011 - 30 Oktober 2011

Vietnam

09 Januari 2006 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: