Bocas del toro, Cahuita - Reisverslag uit Bocas del Toro, Panama van annetkr - WaarBenJij.nu Bocas del toro, Cahuita - Reisverslag uit Bocas del Toro, Panama van annetkr - WaarBenJij.nu

Bocas del toro, Cahuita

Door: annet

01 Maart 2006 | Panama, Bocas del Toro

Nou vrijdag aangekomen in Bocas del toro...na een lange dag. Pff ´s avonds om 19.00u waren we erdan. We waren echter vergeten dat het carnaval was dat weekend en natuurlijk hadden we geen reservering..Nou naar lang rondlopen eindelijk wat gevonden. Wel duur, maar erg luxe. Vrijdag erg leuke avond gehad, iedereen stond te dansen op straat tot laat in de ochtend. Daar was een hostel, waar het altijd erg druk was en iedereen dronken. Haha dat was erg grappig veel rare mensen ontmoet. Ook weer mensen gezien die ik in Nicaragua ontmoet had. Erg gezellig. De eerste dag naar een erg mooi strand geweest en de 2e dag wouden we een tour naar verschillende eilanden doen, maar we waren te laat. Pff...toen brachten ze ons naar een ander eiland...nou dat was echt verschrikkelijk! Nou en zaterdag nacht was ik natuurlijk jarig. De meiden hadden een taartje met kaarsjes voor me gekocht en een kadootje in een ballon. Dat is normaal voor hier, kadootjes en snoepjes in een ballon en dan moet je de ballon kapot slaan. Alleen was iedereen een beetje suf die avond, niet echt feest...en ik moet zeggen dit was mijn eerste x zonder familie en vrienden...is toch anders. De avond erna was het weer geweldig, allemaal mensen op straat ah dansen. Zelfs de kinderen kunnen hier al met heel hun lichaam schudden..

Op maandag vertrokken naar Cahuita, Costa Rica. Eerst hadden we een lijpe taxi van Almirante naar Sixaola...in de bergen reed hij 120 km/u...maar goed heel aangekomen en erg grappig om daar de border over te steken moet je over een brug (wat een erg groot woord is voor deze planken naast elkaar gelegd) lopen. Daarna moesten we een uur wachten op de bus. En de bus rit was verschrikkelijk, maar 30 km...en we deden er 2u over en de weg was echt onwijs slecht! Maar eindelijk aangekomen, onwijs relaxte plaats Cahuita. Dag erna naar Manzanillo, dat is misschien het mooiste strand wat ik gezien heb. Erg gave natuur daar, maar niet echt makkelijk om in het water te komen. Ook hadden we spullen gehuurd voor snorkelen, maar ja was niet echt wat. Veel te troebel en te heftige golven..Het strand hier is gewoon wit, maar de stranden bij Porto viejo en Cahuita zijn zwart, is heel apart om dat te zien. ´s Avonds heerlijk uiteten geweest, het is de laatste avond voor Alice. Vandaag zijn we naar het nationale park Cahuita geweest. Erg gaat, een giftige gele slang gezien (geen idee wat de naam is), moesten oppassen dat we niet beroofd werden...door een AAP! Erg gezellig en daarna zagen we ook nog howler monkeys (die lijken op een leeuw als ze hun bek open doen)en weer een pelizoso (sloth). Jammer genoeg hebben we de giftige kikkers niet gezien (rood met zwart) die daar ook moeten zijn. Nou typisch hier, moesten we natuurlijk weer meer dan een uur wachten op de bus, altijd gezellig. En we vertrekken zo naar San Jose...ja als je op de kaart kijkt, lijkt het niet handig aangezien we van noordoost naar zuidoost gaan, maar het is echt de snelste manier...ja het is echt ongelooflijk hier! En morgen moeten we om 5.00u de bus hebben om weer de hele dag te reizen...ja je moet er wat voor over hebben. Nou ga op dit internet niet proberen om er foto´s op te zetten, misschien vanavond. haha denk dat het beter is wie mijn foto´s echt wilt zien, dit naderhand op de compu te doen haha. Nou tot snel allemaal...en hou me op de hoogte...

• 02 Maart 2006 - 03:47

Anja:

Ha meis,
    Dat reizen daar is nog niet echt geregeld als ik dat zo lees, maar wel de moeite waard dus! Geweldig wat je allemaal ziet daar! Voor mij nog twee weken en dan weer ff naar NL, hoop dan daar al je foto's te kunnen zien! Ben je echt 30 maart terug of reis je op 30 maart? Laat het me ff weten!
    Dikke Kus uit KL

• 02 Maart 2006 - 12:22

Kim:

Ha Annet,
    Na 5 dagen carnaval weer ff kijken wat en waar onze Annet allemaal uit spookt...haha.
    Ten eertste van Harte gefeliciteerd met je verjaardag...sorry beetje laat! Zo te zien zijn er meer van de familie jou al druk aan het volgen...leuk!
    Afgelopen Zondag gaf (mijn peetoom) ome Henk een geweldig feest i.v.m 50 jaar...dag er voor heeft de familie Goldewijk pop gezet en dit liep voor de meeste een beetje uit de hand....haha Tantes die moesten overgeven en op kop naar huis gingen..haha!
    Zondag avond speelde kiek now is....dus was net kermis! Wij (arno en ik) waren al vanaf 10 uur s'ochtens aan het carnaval vieren, ik kon om 23.00 uur Taxi bestellen want Arno had de vogel er af...haha!
    Nou Meid....tot horens kuzz Kim

• 05 Maart 2006 - 09:38

Eef & Meneer Jansen:

He Annet, mooie dingen daar! Leuk man! Hier veel sneeuw! Thanx for the card! Xus

• 06 Maart 2006 - 12:32

Esther:

hé meis je hebt het goed voor elkaar daar in de zon, hier sneeuw! geniet nog even van je laatste weekjes! hier alles queso hoor, gaat weer beter! super je kaartje! x es