Las terrenas - Reisverslag uit Las Terrenas, Dominicaanse Republiek van annetkr - WaarBenJij.nu Las terrenas - Reisverslag uit Las Terrenas, Dominicaanse Republiek van annetkr - WaarBenJij.nu

Las terrenas

Door: annet

09 Oktober 2007 | Dominicaanse Republiek, Las Terrenas

Nou afscheid genomen van Anja, belt ze weer op, is ze vergeten haar garage sleutel (electronisch) uit de kluis mee te nemen. Maar daarna was ze dan echt weg. Wel jammer weer maar erg genoten om weer lekker bij te kletsen. Nou iedereen keek ons raar aan toen we zeiden dat via lokaal vervoer richting sabana de la mar naar samana wouden om zodoende in Las Terrenas aan te komen. Iedereen zei nee joh ga via Santo Domingo. Maar goed wij beiden eigenwijs en het maakte ons ook niet zo veel uit waar we zouden stranden. Goed we wachten voor het hotel, 1e bus gemist, ach we stonden er wel, maar de bus had te veel haast om op ons te wachten (lees had er geen zin in), maar goed 1 of andere gozer bracht ons met een PRIVE bus. Erg grappig, en vanaf toen ging het eigenlijk heel soepel. Een kerel in de bus moest ook naar Hato Mayor en hielp ons met overstappen, wat maar goed was ook anders waren we er nooit gekomen! Ik denk dat we in totaal wel 5 x overgestapt hebben. Toen moesten we 2u wachten op onze ferry en natuurlijk probeerden ze allerlei tours aan ons te verkopen. 1 kerel leek redelijk oprecht en uiteindelijk zei hij dat hij een kaartje voor ons kon reserveren op de boot en moesten we voor hem een biertje kopen!!!! Hebben we niet gedaan en was ook nergens voor nodig, zo SNEAKY! Tja maar goed, in Samana (schiereiland) aangekomen, moesten we achterop een kleine truck, erg lachen, maar de hele weg was super. Zo mooi uitzicht!!! Echt genieten...Echt de dominicaanse republiek is zo caribisch en groen. Ik had het niet zo groen voorgesteld. Ze hebben alle lekkere vruchten gewoon in de achtertuin groeien, advocado´s, bananen, papaya, passievruchten, meloen, cacoa, koffiebonen etc etc. De mensen hier zijn ook echt niet arm (ach ik moet toegeven na India lijkt alles rijk..haha), maar serieus. Anja vertelde ons dat 80% vh geld uit het buitenland komt, alle rijke kererels/vrouwen die hier iemand onderhouden krijgen zoveel geld dat het hele gezin niet hoeft te werken....Maar goed nog steeds klagen ze dat ze geen geld hebben (haha Anja is niet erg positief over de DR). Maar goed wij proberen open minded te zijn. Uiteindelijk in Las Terrenas aangekomen (¨s ochtends om 8.00u vertrokken en ¨s avonds om 19.00u gearriveerd), in de truck natuurlijk een uitnodiging gehad om die avond op stap te gaan met die kerel. Nou dank je. Een leuk klein strandplaatsje, een leuke cabana gevonden, heel relaxt. Nou lekker gegeten, maar ik was NIET lekker, pff darmkrampen a la india noem ik ze nu, dus vroeg naar bed helaas. Dag erna was ons stranddagje, was helaas bewolkt maar wel prima. niemand op het strand, heel erg relaxt. ¨s avonds voelde ik me iets beter dus lekker gegeten en wat drankjes in een leuke kroeg gedaan. Natuurlijk meteen gezelsschap van 2 DR mannen, die ERG irritant waren. Maar goed, dag erna zouden we vroeg opstaan om naar de cascade van el limon (waterval) te gaan. Iedereen vertelt ons dat het alleen mogleijk is op paarden, dus tja marjolein moest er weer aan geloven, weer op een paard in 1 week!! Haha 2 jongetjes als begeleider en daar gingen we. Te paard duurde ong 45 min, maar het was erg slipperig, en we moesten de rivier doorkruisen. Marjolein was best bang, maar banger voor de terug weg, want sommige delen waren zo steil!! Maar goed boven aangekomen, moesten we nog een stukje lopen en daar zagen we, een KLEINE waterval...uhm niet echt mooi...haha zat de grote erachter...Haha het water was jammer genoeg bruin omdat het het regenseizoen was. Er was nog helemaal niemand, wij het water in...heerlijk. De 2 jongens wisten een dat er een grot was waar we in konden, super grappig vond 1 vd 2 een mega krab!!!!! Nou daarna hadden wij elke x het idee dat ons iets ah bijten was in het water..Haha en toen kwamen de rest vd toeristen daar en NIEMAND ging het water in. Raar hoor...De terug weg ging soepeler dan dat we dachten en marjolein was ERNSTIG blij om vh paard af te mogen en ik kreeg meteen te horen dat dit de laatste x op een paard zou zijn voor haar!!!! Haha Nou ¨s middags wouden we vertrekken naar Santo Domingo om daar 2 volle dgn te hebben. Zouden we dus weer vele malen moeten overstappen...Op een gegeven moment kwamen we erachter dat de bushalte erg ver was waar we heen wouden. Heel vervelend...zien we busje...uhm waar zou die heen gaan, zullen we vragen...tja laat maar doen...haha maar gelukkig ook een rechtstreekse bus naar Santo Domingo. Achteraf over vol busje natuurlijk, en iedereen ah zingen, schreeuwen (zij noemen het vast praten, maar ik werd er echt gek van, terwijl ik zoals jullie weten geen zachte stem heb). Dus 6u later komen we aan in SD en hebben we lekker een hotel in het centrum genomen. Heerlijk relaxt, we wouden uit ¨s avonds, maar helaas de krampen a la india waren weer heftig en zijn we niet op stap geweest. Nee doen we morgen wel. Goed, de zondag alles is zowat dicht...goed toch wat musea waren open. Naar een mausoleum geweest, toen we naar het huis van de zoon van Columbus wouden (dom. rep is het 1e land waar hij aankwam), was die dicht. We wouden ook een hanengevecht zien, nemen niet op en in de lonely planet stond dat er wedstrijden zijn op di, vr en za ook al heeft die het ook vaak mis, maar goed. Ook wouden we graag naar een beisebol (baseball) wedstijd, nou het seizoen begint 17 okt, dus niet nu. Dus eigenlijk waren veel dingen die we wouden doen niet te doen, maar ach dat hoort bij het reizen. Wat we wel hebben gedaan is SHOPPEN!!!! Larimar is de steen die ze hier in de jaren 70 pas hebben gevonden en is nog in geen enkel ander land gevonden dus moesten we natuurlijk ook iets van kopen. Het is voor innerlijke rust en conflicten between heart and mind..haha dat kan ik wel gebruiken! en de 2e bijzondere steen van hier is Amber. Marjolein wist te vertellen dat die in zuid mexico ook voorkomt, maar goed dat konden we ook niet laten liggen. En ik heb schildpadden schild oorbellen gekocht...haha. ¨s avonds uiteten geweest, helemaal opgedoft en gingen we eerst op ons balkon in het hotel zitten met onze cuba libre....Nou 3u verder, 2 irritante kerels rijker, nog steeds niet op stap geweest omdat het nu te laat is en er niks meer te doen is..Haha erg grappig. We proberen het vanavond op nieuw, onze laatste avond dr al weer! En morgen vroeg vliegen we vroeg naar Cuba!!!!!!!!! Kan echt niet wachten wat ons daar te wachten staat, al veel vreemde verhalen over cuba gehoord dus we zullen zien. Het schijnt ook moeilijk te zijn om daar te inetten, dus misschien moeten jullie iets langer op mijn verhalen wachten!

Dikke kus ons

ps ja nienke moeten echt afspreken, kom vr de 19e thuis maar vertrek die za avond al weer naar uk. Weet nog niet mijn precieze planning, of vr al naar utrecht om daar op stap te gaan of za middag. Laat maar weten...

• 09 Oktober 2007 - 00:00

Anja:

Hola Chiqua's,

Blij te lezen dat Marjolein de paarden weer overleefd heeft, Annet de krampen a la India en jullie zoveel moois hebben gezien!

Even iets rechtzetten, dat DR onderhouden word door Wester Union.com (de rijke westerlingen, man/vrouw)geldt eigenlijk alleen voor de toeristen gebieden als bijvoorbeeld Punta cana en Puerto Plata, waar ze 'de liefde van hun leven' aan de haak slaan.

Ik wens jullie een goede reis morgen en vele leuke avonturen in Cuba. Zal met smart wachten op de verhalen!

XX

• 09 Oktober 2007 - 10:06

Marjan:

Hallo Annet,

Wat een leuke verhalen weer allemaal!! Ben erg benieuwd hoe Cuba is. Hoe lang ben je nu weer aan het reizen? En ga je hierna weer terug naar Engeland om te werken??
    Succes en natuurlijk veel plezier!

• 16 Oktober 2007 - 22:51

Monique:

Hee netje en Marjolein (wordt je al gek van annet, haha nee hoor grapje, weet zeker dat jullie leuke avonturen beleven).
    Klinkt allemaal erg fantastisch wat jullie zien en doen, geniet er nog heel erg van!!

Liefs