de 1e week in sri lanka overleeft...:) - Reisverslag uit Kandy, Sri Lanka van annetkr - WaarBenJij.nu de 1e week in sri lanka overleeft...:) - Reisverslag uit Kandy, Sri Lanka van annetkr - WaarBenJij.nu

de 1e week in sri lanka overleeft...:)

Door: annet

Blijf op de hoogte en volg

06 November 2009 | Sri Lanka, Kandy

Nou na een lange vlucht van maar liefst 15 u aangekomen in sri lanka waar ik nog anderhalf uur moest wachten voordat ik de douane doorkon (het was gigantisch druk) en kelly en hiran aan de andere kant aan het wachten zijn op mij...jeah het is meteen lekker zweten....Daarna naar hiran en anja's appartement om me even snel op te frissen en meteen te vertrekken naar nuwara eliya, de mountains...lekker koud door dus geen temperatuur shock voor mij.Op hele mooie plekken gegeten en thee gedronken...Eindelijk aangekomen na 7u..pff nou en dat op 2u slaap..maar gewoon doorgaan...'s avonds zelfs nog de film afgekeken en pas om 11u naar bed...Volgende dag beetje het plaatsje bezichtigen...en ik moest nog steeds pinnen..........tja ik heb nu een engelse bank en had ook niks gecheckt aangezien dat met de rabo nooit hoefde...en ja je ziet het al aankomen...ik kon geen geld opnemen. Ach kelly schiet even voor en dan wanneer we in kandy zouden zijn (2e grootste stad van sri lanka) zouden we dan naar mijn hsbc bank gaan. Wat blijkt nu je moet de bank enkele weken voor je vertrek informeren over je reis zodat ze je kaart activeren..nou echt nog nooit van gehoord maar goed jeah ik kon geld opnemen.. In de bergen zijn heel erg mooie thee plantages en de volg ochtend zijn we door een tuktuk opgehaald om naar de horains plantanes en worlds end te gaan....haha de tuktuk had het zwaar. Door de zware regenbuien (en het is hier nog halve monsoon), zijn er gigantische kuilen en gaten in de weg dus het werd zowaar een safari. En we gingen ook lekker de hoogte in. Hmm toen maakte ik de grap hay je zult maar een lekke band krijgen (aangezien ik net vorige week een lekke band in engeland had gehad en zelf mijn band had verwisseld) stonden we na nog geen 5 minuten stil..en ik grapte haha lekke band en ja hoor hadden we dat ook nog. Hups wij de tuktuk uit, tuktuk op de zijkant, band eruit, reserve band erop--> toen rolde de reserve wiel weg (haha berg he) en was kelly net ah filmen terwijl ze rennend achter de band aan ging..Maar goed daar gingen we weer, na 10 minuten stonden we weer stil...maar goed dat kon hij snel fixen en ja daar gingen we weer. Na 2 1/2 u kwamen we dan toch eindelijk boven aan! De wandeling was in totaal 3 u, mini worlds end, worlds end (een 700 meter hoge clif) en een gigantisch mooie waterval! Heel vet, onze tuktuk man ging gezellig met ons mee, al hoewel hij een beetje irritant werd aan het einde.....'s avonds gingen anja en hiran weer terug naar colombo (werken) en vertrokken wij backpackers voor het eerst alleen verder naar kandy. Dat ging allemaal heel soepel, een guest house uitgezocht en jeah heel relaxt plaatsje...


KANDY

Leuk klein stadje, mijn bankpas doet het weer (na een errug lang gesprek met de bank waar ik tig x werd doorverbonden...ik benieuwd hoeveel dat gesprekje mij gaat kosten). Naar de tempel (voor locals 60 rupees voor toeristen 600 rupees..ja zo werkt dat hier, bijna voor niks als je hier woont, maar ben je een toerist dan mag jij 10 x meer betalen)...rond het meer gelopen...en toen kreeg ik een geniaal plan om lekker een ayuverdic full body massage te nemen...was heerlijk haha en het was letterlijk een full body massage van tenen naar vingers naar borsten!!! hahahahahahah was gedaan door meiden dus hay geen probleem. Daarna waren we heerlijk relaxt. Dag erop een tuktuk genomen naar de elephant foundation/hospital (we zouden eigenlijk naar het olifanten weeshuis gaan maar dan mag je alleen maar kijken en nu mochten we een ritje maken en de olifant wassen!!!) Onze olifant heette laksmi en is een film star!! (ze heeft in meer dan 30 films gespeeld). Elke olifant heeft 1 mahoet (elke olifant luistert maar naar 1 eigenaar), ze hebben veel gevoelige plekker waar ze met een soort speer op drukken zodat de olifant ook weet wat ze moet doen, een olifant kan 25 woorden onthouden, is niet in singalese maar in olifanten taal (hmm dit is ons verteld he, dus als het niet allemaal waarheid is kan ik er niks aan doen) en de mahoet gaat van generatie naar generatie (vader leert zoon etc)...erg leuk en het wassen was ook erg leuk. Dus als lokale mensen een olifant niet meer kunnen onderhouden (aangezien ze erg duur zijn door wat ze allemaal eten), of als ze ziek zijn kunnen ze de olifant naar dit ziekenhuis brengen....Ah erg leuk, daarna ook nog naar een herbal en spice garden geweest, waar kelly is afgezet om een cremepje tegen puistje te kopen..haha en mij probeerde hij afslankdruppels te kopen wat hij daarvoor ook al genoemd had naar mij toe...waarop ik zei dat ik blij met mijn lichaam ben....nee subtiel zijn de sri lankanen niet!! en we zijn naar een thee fabriek geweest waar ik echt veeeeeel te dure thee heb gekocht, maar uh 1e kwaliteit (golden toppings)..:) en naar een hele mooie maar beetje saaie botanical gardens...waar wij weer eens 10x meer moesten betalen dan de locals en er echt alleen maar sri lankese stelletjes binnen waren!!! Terug naar kandy, naar het busstation waar iedereen ons naar een andere bus wijst (niemand wil ons....) Uiteindelijk toch in de juiste bus terecht gekomen, dan gigantisch afgezet (moesten ook een kaartje voor onze tassen kopen en wouden eigenlijk maar tot halverwege maar moesten gewoon volle prijs naar anuradhapura betalen....ipv naar dambulla...nou toen besloten we maar om naar snuradhapura te gaan dan en vanaf daar dagtripjes te doen!! In deze omgeving heb je de ancient cities met oude ruines en we zijn naar mihintale geweest waar blijkbaar het buddisme ontstaan is. Ook hebben we veel geleerd vh buddisme en veel gezien...de foto's volgen een andere keer...
Ook is dit verhaal al weer veeeeel te lang....hopelijk hebben jullie het gehaald tot het einde...tot snel allemaal en de foto's komen een andere keer..........jajajajajajja annet is weer ah reizen!!!!!!! xxxxxxx

  • 06 November 2009 - 13:12

    Ciel :

    Jaaah! Gehaald! :)
    Gaaf verhaal! Ik wil ook filmster-olifant wassen, haha! Maar wat een gedoe allemaal, hoe kan het nou dat niemand jullie wil??! Jullie zijn toch fantastisch! Je moet trouwens naar Vietnam zijn, daar vinden ze 'vollere' vrouwen briljant!
    Maar zie je Anja later nog weer een keer? En hoe is het met Kelly? Jeeh!! Ook mee naar Brussel!! :)
    Nou dikke kussen voor jullie, liefs Ciel

  • 06 November 2009 - 19:23

    Nienke:

    Lieve Annet,
    Mooi verhaal, je niet meer laten afzetten hoor anders kun je morgen weer de bank bellen! Die ayurvedische massage klinkt goed. Geniet ervan meissie! X

  • 07 November 2009 - 11:38

    Marleen:

    jeej annet weer in dr element!! ik heb het makkelijk tot het eind doorgelezen hoor, ga zo door :)

  • 07 November 2009 - 15:11

    Irma:

    Nou ik vond het zeker niet te lang,Kelly's verhalen zijn erg beknopt dus zo weet ik weer wat meer,hahaha niet tegen Kel zeggen(grapje).Laat je niet teveel afzetten en geniet samen met m'n dochter van een paar mooie weken,veel liefs en groetjes Irma

  • 09 November 2009 - 11:57

    Mam:

    Wat een mooi verhaal misschien ooit een ander beroep een schrijfster...ha ha Veel plezier en geniet er van
    Dikke kus pa en ma

  • 12 November 2009 - 08:49

    Eef:

    Hee Annet, weer eens aan de andere kant vd wereld! Fijne tijd gewenst en groetjes aan Kelly en Anja! X Eef

  • 13 November 2009 - 13:09

    Tiff & Daan:

    Hey Annetje!
    Klinkt goed! Hoe lang blijven jullie? Je hebt dus ook de tand in de tempel gezien :-)
    Wij hebben je verhalen in Singa gelezen (zijn in NZ geweest, supercool), staan op de airport op onze vlucht te wachten.

    Dikke kus, Tiff & Daan

  • 21 November 2009 - 06:28

    Kelly:

    aaaaah ik mis je hier, gisteren aangekomen in maggona en ga vanavond weer ff terug naar Hikkaduwa...party in the mambo :)
    geniet van je cottage uitje zie je in brussel

  • 21 November 2009 - 11:52

    Saskia:

    Hej Annetje,
    Geniet er van!! Klinkt goed. Spreek je snel.
    xx

  • 23 November 2009 - 07:56

    Mas:

    Haiii Annetje! Hoorde van Niels dat je alweer thuis bent..maarrrr wou toch ff je verhaal checken. Klinkt zoals altijd goed..zeker een fijne tijd gehad dus!
    Werkze dan maar weer in je koude landje ;)
    Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Sri Lanka, Kandy

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 405
Totaal aantal bezoekers 62110

Voorgaande reizen:

16 September 2017 - 13 Oktober 2017

Peru machu pichu

01 April 2016 - 14 Mei 2016

Australie

12 April 2013 - 05 Mei 2013

Argentinie met kelly!!:)

08 Oktober 2011 - 30 Oktober 2011

Vietnam

09 Januari 2006 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: