part 2 sri lanka....:) - Reisverslag uit Hikkaduwa, Sri Lanka van annetkr - WaarBenJij.nu part 2 sri lanka....:) - Reisverslag uit Hikkaduwa, Sri Lanka van annetkr - WaarBenJij.nu

part 2 sri lanka....:)

Door: annet

30 November 2009 | Sri Lanka, Hikkaduwa

Ok nou ik ben dus al weer terug in Engeland maar wou toch nog even mijn advonturen delen met jullie....Want ja genoeg verhalen...:)..achter een dagoba kwam een monnik op Kelly afgelopen die leek haar een hand te willen geven...maar uiteindelijk bleek dat hij voor haar titties ging...!!!!! haha Toen draaide hij zich om naar mij en ik schreeuwde: DON'T YOU EVEN DARE!!!! Waarna hij snel de voeten nam...we hadden al wat interessante verhalen over monniken gehoord...maar het blijkt ook dat sommige mensen zich voordoen als monniken om zodoende gratis te kunnen eten en openbaar vervoet te kunnen gebruiken...interessant!

Na anarudhapura zijn we naar negombo gegaan (er zou een nl fort zijn enzo)...een 6u lange hobbelige treinreis (wat leek op paardrijden) en 2u wachten op onze aansluiting...kwamen we eindelijk aan in negombo. Nou naar een hotel lekker relaxen..hmm niet zo...haha we zagen een sri lankaanse jongen van misschien nog niet eens 18 jr naast een 50+ kerel zitten en je kon gewoon zien dat het niet echt klopte......iets te handtastelijk misschien..raar....nog raarder was dat hij probeerde oogcontact met mij te zoeken, en uiteindelijk met kelly oogcontact kreeg.....Toen werd het duidelijk wat hij wou...hij wou met ons naar onze kamer!!! Ech serieus...hmm duidelijk gemaakt dat we daar niet van gediend waren zijn we naar onze patio voor onze kamer gegaan......Bleek dat onze vriend ons achterna kwam....pff en weer kwam het er op neer dat hij met ons de nacht door wou brengen....Wij zijn toen snel ons kamertje ingerend...en nadat wij het licht hadden uitgedaan..werd er op onze kamer geklopt!!!!!! Dat is toch ongelooflijk???!!! Gelukkig kwam het personneel ons te hulp en hoefden wij ons bedje niet uit...Toen bleek dat het fort in negombo alleen maar een gate was en het uiteindelijke fort was omgebouwd to een gevangenis...hahaha er was hier dus echt helemaal niks maar dan ook niks te doen....:) :) (dat had Anja ons ook wel verteld maar wij dachten dat is wel handig want dat is ongeveer op onze reis terug naar colombo...)

Aangekomen in het luxe appartement van Anja en Hiran zijn we de 1e dag de bank niet afgekomen en lekker lopen chillen en dvd's ah kijken..Daarnaast hebben we nog wel enkele dingen in colombo gezien waaronder het national museum en vele winkels..Naast leuke eettentjes is er dan ook niet heel veel te doen in colombo maar het was erg relaxt om even geen reis stress te hebben....

Ja weer op reis..naar HIKKADUWA....haah we zouden er 1 dag verblijven......uiteindelijk is het een hele week geworden!!!! What to do in hikkaduwa...leuke bar gevonden en lokale vrienden gemaakt..Voor het eerst hadden we echt vakantie gevoel....(jammer genoeg zat het weer ons niet helemaal me...de treinreis er naar toe...gigantisch mooi weer, we komen aan...en ja je raadt het al het begint te regenen!! maar goed we hadden het strand de zee (die veel te wild was en ik verloor 2x bijna mijn bikini) en de kroeg......:) :) lekker gefeest tot in de vroege uurtjes....Na 3 dgn vonden we toch maar dat we iets moesten ondernemen en zijn we naar een park gegaan om luipaarden en olifanten te zien..Nou die hebben we dus niet gezien aangezien het regenseizoen was. Dan hebben ze genoeg plekjes om te drinken en hoeven ze zich niet te laten zien. Het park was wel gigantisch indrukwekkend en de tsunami had hier ook veel schade geleverd...(de hele kust onder colombo...sommige plaatsjes zijn nog steeds niet wederopgebouwd) en wel veel varanen en krokodillen/vogels gezien.

De laaste daagjes weer lekker op het strand....toen vertelde ze ons dat er gigantisch grote zeeschildpadden in de zee zitten, iets verder op. Wij daarheen gelopen..en ik zag 4 mensen in de zee. Ik erheen om eigenlijk gewoon een praatje te maken...was er in 1 x een 1 meter lange grote groene schildpad voor me......ahahahahahha dat was rosie die over de 100 jaar oud is..en we hebben er ook nog foto's van want later kwam ze heel dicht aan de kust en heb ik haar zeewier kunnen voeren!!!!!!!!!!! Ja daar word annet blij van!!!!!!!!!!!! En ook nog gesnorkeld...(en ja ben nog steeds erg trots op je kelly, kelly heeft haar angst voor de oceaan een beetje overwonnen).....En toen was het jammer genoeg al weer tijd om terug te gaan naar colombo...en zijn we lekker HOPPERS wezen eten.......(is echt heerlijk) en moest ik middernacht met de taxi terug naar het vliegveld en was het bye bye kelly, anja&hiran......en SRI LANKA....:( :(

Maar terug naar de uk, terug naar vriendje (jaja ik weet het)...we hadden een heerlijk lang weekend in een cottage geboekt...dus ook al was het errrug koud om weer terug te zijn..was het ook wel weer leuk...

en volgend weekend BRUSSEL...om lekker sinterklaas te vieren...xxxxxxxxx tot snel allemaal

• 30 November 2009 - 14:32

Marleen:

hahahaha prachtig verhaal! zie je ws aankomende zaterdag!! :D

• 30 November 2009 - 18:16

Lin:

Grappig, wat een verhalen weer :D tot vrijdag!!