CUBA - Reisverslag uit Havana, Cuba van annetkr - WaarBenJij.nu CUBA - Reisverslag uit Havana, Cuba van annetkr - WaarBenJij.nu

CUBA

Door: annet

Blijf op de hoogte en volg

30 Oktober 2007 | Cuba, Havana

Nou ik zit al weer in het ijskoude Durham, maar ik zal nog even onze avonturen van Cuba op mijn site zetten.
Nou aangekomen op Havana, eerst geld regelen (tip voor iedereen die naar cuba wil, neem een creditcard mee anders kom je gewoon NIET aan geld, amerika heeft geregeld dat alle kaarten die via amerikaanse banken werken NIET gebruikt kunnen worden in cuba, dus dat houdt in alle debitkaarten kun je niet gebruiken!)Daarna met een taxi naar een Casa Particularis, waar vrienden van Marjolein ook geweest waren. In cuba is het dus heel normaal dat mensen een kamer in huis verkopen. Ze moeten de overheid daarvoor wel veel geld betalen! Nou reden we door HAVANA, zo COOL alle oude auto's....echt heel gaaf (alleen als er een truck langs komt, rook je 20 pakjes cigaretten in 1 inspiratie). Nou aangekomen in ons kamertje, hartstikke relaxt, maar pff wat een druk vrouwtje. Duurt echt elke x anderhalf u voordat we wegkunnen uit huis...haha scheelt dat mijn spaans niet zo goed is maar marjo was de lul...haha sorry schat! We hadden in totaal 1 1/2 dag in Havana. Lekker rondgelopen, veel museums in geweest, ah einde vd dag konden we niet meer...oh museums kunnen erg vermoeiend worden!! 's avonds zouden we dan naar casa de la musica, the place to be in Cuba zei de lonely planet..haha nou we waren bijna weer in slaap gevallen...Maar toch uiteindelijk gered om erheen te gaan (haha werd ook makkelijk gemaakt aangezien het echt 2 deuren verderop was!) Het was inmiddels al half 1, komen we binnen, niemand is ah dansen, echt zo'n ik sta hier mooi te zijn discotje...uhm...afwachten. Gelukkig kwam het nog goed en kwam er een onwijs grappige lokaal bekende salsa band, met ernstig foute pasjes optreden...Nou beide hadden we een cubaanse kerel waar we mee konden dansen en ook niet meer van af konden komen maar goed!
Dag erna vroeg vertrokken naar Vinales, in het oosten van Cuba. Onze casa vrouwtje had daar ook vrienden en zouden we opgehaald worden vd bus (echt als je luxe wilt backpacken ga naar CUBA), haha ook erg luxe in die huizen is, dat ze voor je koken wat en hoe laat je maar wilt, ontbijt krijgt..etc etc..het probleem was dat we vaak zoveel te eten kregen 's avonds dat je gewoon te moe bent om nog te gaan stappen...Haha ernstig groot probleem. Dat hadden wij die 1e avond in Vinales ook uitgevonden, er zou een recketon bandje live optreden, maar helaas wij waren in slaap gevallen en werden pas weer om 0.00u wakker...Maar goed toen we aankwamen zijn we naar de prehistorische muur gegaan, 15 mensen hebben er 5 jaar overgedaan om dit OER lelijke schildery op rotsen te schilderen...haha maar vinales is geweldig. Best vlak, met dan in 1x bergen die niet een top hebben maar meer een vlakte. Het ging natuurlijk ook nog eens keihard regenen, tja het blijft natuurlijk regenseizoen daar he, en moesten wij maar weer een mochito drinken (wat uiteindelijk een ritueel was geworden, heerlijk eind middag een heerlijke mochito.....). Dag erna zouden we naar het meest idyllische strandje in Cuba gaan (aangezien de vorige geplande strand dagjes, een beetje in het water vielen....letterlijk bedoeld, dus het regende vaak als we op het strand lagen), waren we een beetje bang voor het weer, aangezien we 3u in een busje moesten om er te komen. Toch gedaan, en het was ook echt super. Wel toeristisch jammergenoeg, van die huisjes net naast het water, best veel toeristen. Je kon hier ook duiken, nee wij gaan duiken in cienfuegos want je kunt er whalesharks zien...nou dat verhaal volgt. Maar uiteindelijk heerlijk rustig de hele dag op het strand gelegen, het water was ook ZO rustig, echtniet normaal, bijna geen enkele golf....Erg mooie foto's ook van moet ik zeggen (foto's komen op hyves/facebook, dus dat moet je daar maar ff checken mensen). Weer 3 lange uren terug in het busje, maar we hadden een leuke israelier naast ons zitten, en we hadden echt het mooiste uitzicht ever!!! Zonsondergang die opzicht al heeeeel erg mooi was, maar dan met dat landschap...tss zoooooo gaaf. Jammergenoeg zaten we in een busje en konden we niet echt foto's maken.....snik! Oja ondertussen was mijn diarree al een beetje opgeklaard en kreeg ik een heerlijke keelinf!!! Wat daarna overging in een leuke verkoudheid, die ik tot op de dag van vandaag nog steeds heb!
Vinales gezien en het werd tijd voor een nieuwe plaats aangezien de tijd begon te dringen jammergenoeg. Ook had marjolein 2 zwitserse kerels in mexico ontmoet die ergens in cuba waren, en we wouden hun ook opzoeken, maar we hadden dus niet zoveel geluk met het inet op cuba.
Op naar cienfuegos, een kutbusje voor 6 lange uren, maar goed het zou eigenlijk 8u duren, dus dat scheelde al. Kwamen we dus een uur te vroeg aan, terwijl we een u later opgehaald zouden worden door ons nieuwe gezinnetje. Hadden geen zin om te wachten, checken wel een casa in de lonely planet, 30 graden, zware backpack, tss....en toen was daar niemand thuis..haha uiteindelijk toch nog maar een taxi genomen naar het adres wat we gekregen hadden. Wat heel relaxt was, ah water, dakterras en een belletje naar beneden!!!!! De vrouw was alleen een beetje zo'n klagerig typje, op een gegeven moment begon zij ook te hoesten en was dat mijn fout!!!!! Haha schattig stadje, hier zouden we dan gaan duiken. Oja het was zaterdagavond, maar wij hadden dus al gereisd en 5u rondgelopen daar om uiteindlijk op el final in restaurant el punta een cocktail te doen. Was ook erg mooi en romanisch..haha he marjo?? Nou 's avonds konden we weer eens niet uit, we waren zo moe!!! Haha jammer genoeg zat de disco echt bij ons om de hoek, dus daar hebben we 's nachts nog wel van kunnen genieten!!! NOT, haha dag erna vroeg op, ons huisvrouwtje had gezegd dat we beter met taxi konden gaan, was maar iets duurder dan de bus blablabla, nou daar geloofden wij dus niks van. Was ook niet zo, bus was maar 1 dollar ipv 6 wat zij zei..dus echt allemaal leugenaars! Haha het busstation was wel weer een ervaring, we kregen een nummer en dat zou dan omgeroepen worden...heel raar nou daar zaten we dan. Op een gegeven moment riep dat vrouwte waar we heen moesten en werden onze nrs gecheckt..maar goed we stonden in de bus. Haha kwamen we erachter dat we in een oude nlse bus stonden! Er hing een stikker, reizen zonder plaatsbewijs kost F60,-.....haha daar moest ik natuurlijk ff een foto van maken! Op naar het strand, half u later waren we er dan, op zoek naar het duikcentrum. Op een gegeven moment kwamen we langs een huis waar die 2 zwitserse kerels buiten ah kaarten waren..hahaha hoe toevallig. Ff kletsen, verder naar het duikcentrum, en tja toen konden we niet meer duiken, ze gingen alleen maar om 9.00u weg, omdat het laagseizoen was. En nee de whalesharks waren er wel, maar erg diep en erg weinig, ach toen moesten we maar met die zwitsers mee en mochito's op het strand drinken. Relaxte dag gehad, ah einde vd middag ging het echt KEIHARD regenen, echt niet normaal gewoon meer, door een door nat nat nat nat nat. Haha wel errug grappig, toen hadden we bijna onze laatste bus naar huis gemist omdat we met hun ah kaarten waren! Dag erna zouden we die zwitsers weer ontmoeten in Trinidad. Een erg schattig klein stadje, met kleine kleurrijke huisjes, heerlijk. Wij gingen 's middags fietsen huren (ja cuba is een FIETS land), gingen we naar een mirador uitpunt. Erg mooi, uitzicht over de hele vallei met op de achtergrond bergen. Wouden we verden, we hadden nl de fietsen voor de hele dag gehuurd, had marjolein een LEKKE band..hahha konden we naar huis lopen (wat we natuurlijk niet alleen maar gedaan hadden, want het was iets van 6 km....geen zin in natuurlijk)...haha nou geen fietsen meer voor ons..
's Avonds zijn we lekker uit eten geweest en op stap...ja goed he? Met die 2 zwitsers, die uiteindelijk ernstig dronken waren en in 1 x dachten dat ze salsa konden dansen..haha niet lachen!. Dag erna vroeg opgestaan om naar de watervallen te gaan, eerst naar een onwijs mooi uitzichtspunt gegaan, en toen naar de watervallen. Het was nog lekker vroeg, dus er waren nog helemaal geen toeristen bij de waterval. Errug mooi, niet een waterval hoe ik ze normaal ken, blauw, met een hoge val, maar deze was meer als een wild waterval, die zijn weg in de rotsen gevonden had...Zo mooi, marjolein slipte ook nog bijna, toen ik van haar een mooie foto wou nemen...en we hoorden ook dat veel toeristen er nu verdronken (omdat de stroming een stuk sterker is in het regenseizoen)...'s middags uiteindelijk INTERNET gevonden..haha ja dat is bijzonder in cuba..en 's avonds heb ik kreeft gegeten...We zouden eigenlijk weer op stap gaan, maar waren te moe en hebben heerlijk gechild en gegeten op ons persoonlijke dakterras restaurant van onze casa particularis! Ow en toen gingen we al weer terug naar Havana. Laatste dag havana, rum gekocht, cigaren, tja je kunt cuba niet zonder verlaten he. En zijn heerlijk uit eten geweest in een romantisch restaurant he marjo??Haha waar we sjans hadden met al het personeel, ik denk dat we zo 3/4 obers hadden....haha en toen wouden we op stap was er niks meer te beleven, waar wij waren...Pech..maar goed, dag erna was het tijd om naar het vliegveld te gaan (waar ik 6 u heb gezeten, omdat ik de taxi met marjo ging delen). Om cuba te verlaten moet je 25 cuc betalen, en dat weet dus niet iedereen!!!! Ze laten je neit zonder gaan...dan mis je je vlucht. De pinautomaat deed het niet, dus er waren aardig wat mensen in nood. En ik heb heel lief 2 nlse meiden geholpen....ik herinnerde me in 1 x dat ik nog E70,- in mijn buidel had, nou gewisseld en die meiden konden ook weer terug naar Nl. Haha ze waren ZO blij met me, nou mijn goede daad weer gedaan voor de rest vh jaar. Erg leuke meiden, op schiphol hun hele familie ontmoet, en emails uitgewisseld, dus wie weet ga ik ze nog wel eens zien...En ow toen ik dit verhaal op mijn site wou zetten had ik geen internet meer!!!!!!!!!!!!!! Ik dacht dat alles weg was, maar dat was het gelukkig niet....was nog opgeslagen...ow...
Oh schatjes met kerst ben ik weer in NL>.....hou jullie op de hoogte hoe of wat en waar ik ben, maar ik zie vele van jullie eerst nog in de UK...super veel zin in..tot snel....xxxx

  • 30 Oktober 2007 - 17:02

    José:

    Hey Annet,

    Wat een wilde verhalen weer, leuk hoor! Bedankt nog voor je kaartje, had je nog gsmsd, weet niet of dat over is gekomen.
    Nou veel succes weer in Durham en misschien dan tot de kerstdagen!

    X José

  • 30 Oktober 2007 - 19:35

    Kelly:

    annetje!!! we hadden wel een korte meeting vorige week vrijdag, maar leuk je nog ff gezien te hebben we gaan binnekort bb personeelsfeest organiseren wanneer kan je hahaha

  • 31 Oktober 2007 - 10:14

    Lotte:

    Hey Annet,

    Klinkt goed (wederom!;-) haha. Heel veel plezier in Durham en na de kerst hoop ik je ook een keer daar te bezoeken. Voorlopig gaat al mijn geld op aan mijn huisje (wat is het duuuur allemaal) maar daarna wil ik zeker een keer komen, wellicht kan ik zelfs wel wat voor mijn werk doen daar.
    Geniet ze en hopelijk zie ik je in december

    Liefs Lotte

  • 06 November 2007 - 13:29

    Vera:

    Marjoleintje heeft al veel verhalen van jullie verteld, fantastisch, super dat zij ook weer terug is! Heb zin in Engeland lieverd, Howard komt ook misschien (dan snapt hij niks van de sinterklaasgedichten, maar goed, dat leggen we wel uit!)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Cuba, Havana

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 307
Totaal aantal bezoekers 62104

Voorgaande reizen:

16 September 2017 - 13 Oktober 2017

Peru machu pichu

01 April 2016 - 14 Mei 2016

Australie

12 April 2013 - 05 Mei 2013

Argentinie met kelly!!:)

08 Oktober 2011 - 30 Oktober 2011

Vietnam

09 Januari 2006 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: