Werken op de kliniek.. - Reisverslag uit New Delhi, India van annetkr - WaarBenJij.nu Werken op de kliniek.. - Reisverslag uit New Delhi, India van annetkr - WaarBenJij.nu

Werken op de kliniek..

Door: annet

Blijf op de hoogte en volg

02 Juli 2006 | India, New Delhi

Nou ik he serieus te weinig tijd om te mailen...sorry lieve lieve vrienden...ik verwaarloos jullie een beetje. Nou even een update over het werken in India. Esther en Martin zijn nu vertrokken. Een paar dgn geleden zijn we alle 3 ziek geworden. Esther en ik hadden Chicken gunia...Schrik niet is 1 van de 4 types van dengue. Het is eigenlijk ook nieuw voor dit gebied, iedereen wordt ziek. Maar echt niet grappig 3 dgn op bed gelegen en idd het heet niet voor niks knokkelkoorts...onwijze pijn in de knieen en enkels...niet normaal meer en erg hoge koorts gehad. Een of ander paardenmiddel gekregen...diclofenac. Ik gebruik het hier als NSAID landbouwhuisdieren..ze wouden ons een injectie geven en Martin een drip (dat doen ze hier bij iedereen) nou hadden wij geen zin in, dus zijn we uiteindelijk met Ab en diclofenas/paracetamol tabletten naar huis gegaan. Ik moet wel zeggen de paracetamol hielp niet, en de dicl/parac wel...maar echt niet normaal in een half uur van 40 gr naar 36.7...(he es kun jij niet ff wat over diclofenac opzoeken??) Maar goed ik heb nog een beetje startkreupelheid maar ben niet meer ziek. Ik ben nu ook alleen op de kliniek, Mirjam ging een weekje reizen. Nou is ze weer ff 2 dgn bij mij in het huisje wel gezellig. En Ik had eergister vrij gevraagd stijn om je te ontmoeten...haha dat is me een verhaal. Eerst reageerde ze heel rustig (=raar), nou en toen kwam ze een half uur later schreeuwend naar me toe en ze was er niet mee eens, ik kwam toch om te leren. Ik probeerde het nog enigszins uit te leggen dat het toch niet echt heel raar is (aangezien ik dan al 2 mnd hier elke dag gewerkt he dat ik dan 10 dgn vrij wil. Haha ja 10 dgn jongens...echt waar pff..ik snap het natuurlijk van haar kant ook wel...moet zij meer werken. Nou onze theorie is dat ze een burn out begint te krijgen of toch ecth rabie (hondsdolheid)...ze is gebeten door een rabieshond en ging tegen Mirjam allemaal rare dingen vertellen...Maar goed ging gister mijn telefoon..Henry...had ze hem gebeld (die mijn ticket betalen). Te triest...sociaal niet sterk en iig niet goed in conflicten. Maar Henry snapt mij natuurlijk heel goed en probeert een beetje te sussen. Gelukkig is ze nu 3 dgn weg...en als ze terug komt moeten we het maar weer over hebben. Maar voor mij staat 1 ding vast...ik ga op vakantie..hahaIk moet er gewoon vaak om lachen is het beste. Nou dgk vriendinnetjes enkele leuke weetjes...als een zieke pup in de waterbak ligt--> hartprobleem...ze wil het liefst alle dieren langdurig gentamycine geven en ga zo maar door..Puppy met bloed bij diarree-->parvo ach en ga zo maar door. Ach leuke conflicten dus hier...haha ik hou julie op de hoogte. Ok ik ga lunchen. Hoe is het met iedereen? Oja i\en info over Puttaparthi....Sai Baba aanhangers (ik geloof dat wij de enige buitenlanders zijn die niet voor hem hier zijn...) is echt niet normaal, zo veel mensen die hier jaren wonen en niks doen en alleen naar de darshan gaan (soort mis, behalve dat er niks gezegd wordt, je mag niet lezen je mag alleen zitten en heeeel misschien zie je sai baba 2 sec langslopen aangezien die nou al boven de 80 is en geen toespraken meer kan houden), iedereen tegen roken/alcohol (is niet eens te krijgen hier)/drugs is...oh wat zal ik de 1e x weer dronken worden...Iedereen mediteert om 3u 's nachts (zij zeggen 's ochtends) en ga zo maar door...

Hoe bevalt je nieuwe baan Pieter?

Al zin in je bruiloft Luciel? En esther hoe gaat het met jou? Martine nog steeds lekker ah reizen? Pfff moet nog veel inhalen met lezen moet ik bekennen maar ga ik wel doen. en als ik terug ben kunnen we in U afspreken...super....Alles onder controle in Venetie Margot? Al weer een nieuwe liefde? Volgens mij niet he?

Lieve huisgenootjes hoe is het daar? Weer een hospiteeravond gehad? en wie is er nou ook al weer doorverhuisd? Vera jij toch? Alles gelukt? nog nieuwe roddels dingen gebeurd in huis? En marleentje ja ik leef nog steeds...hoe is het? En met kerel? en met studie? Ha Stijntje...laat me weten over je India plannen...

Sas hoe ging de presentatie in Chicago voor 1500 mensen...helemaal vergeten naar te vragen? En word je nu beroemd? Nienke nog steeds in Frankrijk of weer terug in Nl? Hoe gaat het?

Ha kelly nog steeds van plan om langs te komen? Kan ik dat meteen tegen Clemetien erbij zeggen dat ik in sept ook weer vrij wil..haha ja beter maar alles tegelijkertijd...en hoe is het bij BB? Roddels?

ANJA leef jij ook nog?? Hoe is eht in Turkije Anja's Angels op orde??? dikke kus

  • 02 Juli 2006 - 14:31

    Marieke:

    Hee Annet, jeetje zo te lezen maak je een hoop mee! Wat een gedoe allemaal zeg haha.. Ja blijven lachen is wel vaak het beste he... Volgens mij is diclofenac wel een behoorlijk paardenmiddel ja..maar ja...je doet het er goed op geloof ik! Valt het mee of tegen daar? Wel een uitdaging in ieder geval... x

  • 02 Juli 2006 - 16:30

    Anja:


    Ja pop, leef nog maar ongeloooofelijk druk! Anja´s Angels zijn uitelkaar gevallen,alweer 2 mensen weg en nieuwe gekomen. Nu alles redelijk op orde, maar ene verassing na andere ramp blijf volgen. Al wel 1 avond uit geweest en niet eens dronken geworden omdat de lokale merken alcohol gewoon YAK is, zelfs de Bacardi en Gin zijn nep hier! Het zal hopelijk snel allemaal goed komen (ja, zeg ik al 3 maanden ik weet het!) Wel trouwns een dagje naar Cleopatra beach geweest bij Marmaris en een dagje KOS dat was erg releaxed. Mail je snel meer!!!! Veel beterschap en pas je een beetje op daar!! Dikke knuffel !!!

  • 03 Juli 2006 - 09:47

    Saskia:

    Heej Annetje,
    Chicago was coool! Presentatie ging goed, leuke reacties. Was onverwacht concurrentie, slik.. maar die hebben we even afgebluft. Nu weer druk aan het werk, om hopelijk over paar maanden toch snel te publiceren.
    Succes daar en even die vakantie erdoor dauwen!!

  • 03 Juli 2006 - 11:53

    Nienke:

    Lieve Annet,
    Ik hoop dat je weer helemaal beter bent, wat arelaxed dat je gewoon de knokkelkoorts hebt opgelopen. Maar gelukkig kun je wel tegen een stootje (hoewel geen injecties met een paardenmiddel
    !) Ga gewoon op vakantie hoor en laat je niet van de wijs brengen door een hondsdolle Indische!

    Ben sinds eergister terug in Utrecht en zit nu te genieten van mijn hele grote kamer met balkon! Echt te relaxed! Strasbourg was geweldig en afscheid nemen was niet leuk. Maar wel heel fijn om iedereen hier weer te zien!

    Veel succes, sterkte en plezier daar (kan dat ook zonder alcohol en sigaretten???) Hele dikke kus Nienke

  • 03 Juli 2006 - 12:32

    Dinga:

    Het Annetje,
    Wat vervelend dat je ziek bent geweest, hoop dat het weer beter gaat. En ja je hebt heel goed dat je nu ook even vakantie wil. Bij BB niets bijzonders, geen leuke roddels ofzo...Dus kom maar snel terug, dan zijn die er wel weer haha
    Geniet maar lekker en werk ze.

    Liefs Dinga

  • 03 Juli 2006 - 18:53

    Marjan:

    Hee Annetje,
    Inderdaad lekker blijven lachen daarzo!!! Jammer alleen dat je 15 juli niet op mijn AFSTUDEERfeestje kan komen!!! Haha....ik heb de eindstreep ook gehaald!! Dikke kus xxx

  • 04 Juli 2006 - 06:00

    Bettina:

    Hai Annetje,

    Fijne weer wat van je te horen! En heel goed dat je gewoon vakantie gaat vieren! Zo te lezen is het idd een verschrikkelijk mens..
    Hier gaat alles oke, druk aan het werk maar bijna vakantie..
    Zaterdag naar Awakenings geweest, lekker weertje & sfeertje!
    Hou je taai en ik mail je nog!

    X Bettina

  • 04 Juli 2006 - 21:44

    Stijn:

    Hee Annetje!

    Nieuws hier, Youri gaat niet meer mee, hij had een abces in zijn keel zen nu zijn z'n amandelen geknipt. Hij moet alles koel en schoon houden dus zijn arts heeft hem verboden naar India te gaan. Ik ben nu halsoverkop iemand aan het zoeken die het ticket wil overnemen (als dat kan door een overboeking)Ik heb nu Patrick gevraagt uit huis maar die twijfelt nog. Hoe dan ook ik ga gewoon dus we moeten maar eens kijken waar we in India naartoe willen, ik heb namelijk geen enkel idee. Weet jij nog iets leuks? En van wanneer tot wanneer ben je vrij?
    En ik ben afgestudeerd!

    groeten
    Stijn

  • 06 Juli 2006 - 10:01

    Loes:

    Hey!
    Wat een ellende daar allemaal! Ziek zijn, je bazin die moeilijk doet over vakantie... Nou ja, je zal je er ongetwijfeld door heen slaan. Hou je taai en laat het niet op je kop zitten. Ben je al aan vakantie toe? Zal wel na twee maanden hard werken..
    Ik heb nu vakantie, doe het lekker rustig aan. Moet jij ook doen he?
    Succes met alles.

    Kus!

  • 06 Juli 2006 - 11:02

    José (van IC UKG):

    Hoi Annet,
    Wat een verhalen allemaal zeg. Ontzettend leuk om te lezen. Als je terugkomt kom je dan ook foto's laten zien aan ons. We missen je wel hoor!!! Wij maken niet van die spannnende patienten mee zoals jij. Nog veel succes met alle "rare", spannende patienten die je gaat meemaken.
    Groetjes José

  • 12 Juli 2006 - 07:39

    Esther:

    Hé Annetj, hoop dat je je weer beter voelt. Lekker man straks 10 dagen vrij! haha dat is toch vooroorlogs om geen vrije dagen te hebben, gewoon gaan dus. las trouwens dat er nog een vliegticket over was, haha???
    over de diclofenac, das gewoon een zusje van de ibuprofen, gebruiken we in NL ook veel, geen probleem dus -> wel oppassen met maagklachten
    Hé en je moet ook oppassen om niet nog een keer dengue te krijgen, dan kan je dengue haemorragic fever krijgen met lage bloedplaatjes en dat soort ongein, dus als je bloedneuzen krijgt weet je hoe laat het is!
    Nee hoor ik wil je niet bang maken. Je verhalen klinken echt super.
    Met mij alles goed, bezig met artikel, nu van compensatieweek aant geniet, zometeen fijn naar het strand, whiehoe. Ik mail je snel ff x es

  • 12 Juli 2006 - 10:24

    Suzan Heutinck:

    Ja Annet ik ben nog steeds aan het oefenen met mijn nieuwe naam maar het begint te wennen. Ik heb nu zomervakantie. Zwemabbonnement gekocht in Ruurlo en volgende week naar Nijmegen om de vierdaagse te lopen. A.s. Zaterdag moeten we de trouwopdracht van de vrienden uitvoeren. We moeten op het beachvolleybalterrein een massagetent neerzetten en o.a. voetenbadjes geven. 's Avonds op de beachparty een lied zingen en later deze vakantie een barbeque van het opgehaalde geld organiseren. O trouwens Bjorn W en Cindy zijn in verwachting, leuk he. Heel veel groetjes en tot ziens.

  • 16 Juli 2006 - 03:38

    Martine:

    He Annetje,
    als je belooft die knokkelkoorts niet mee te nemen ;-), lijkt het me supergezellig om straks in Utrecht af te spreken! Las op hyves dat je 10 dagen op vakantie gaat. Super dat 't je gelukt is! Al zal die Clementine wel hebben staan schuimbekken, toen je 't haar hebt gemeld! Hoe is 't met de rabies trouwens?
    Hier is het nog steeds fantatisch! Maar helaas is het einde al in zicht: over 2 1/2 week zit ik alweer in Nederland. Een troost voor jou: dan wordt er niet meer geschreven op de site en dan kan je misschien een beetje bijlezen!;-)
    Veel plezier daar nog wijfie en alvast een heel fijne vakantie!!!
    Kus uit Ozzie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, New Delhi

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 258
Totaal aantal bezoekers 62050

Voorgaande reizen:

16 September 2017 - 13 Oktober 2017

Peru machu pichu

01 April 2016 - 14 Mei 2016

Australie

12 April 2013 - 05 Mei 2013

Argentinie met kelly!!:)

08 Oktober 2011 - 30 Oktober 2011

Vietnam

09 Januari 2006 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: