HEFTIG - Reisverslag uit New Delhi, India van annetkr - WaarBenJij.nu HEFTIG - Reisverslag uit New Delhi, India van annetkr - WaarBenJij.nu

HEFTIG

Door: annet

Blijf op de hoogte en volg

20 Oktober 2006 | India, New Delhi

Nou er zijn hier nogal wat dingen gebeurd afgelopen week. Ik ben 3 wkn geleden voor het eerst mee geweest naar de koeien markt, waar veel illegale dingen gebeuren. Onder andere koeien en kalveren worden verkocht voor de slacht, wat hier verboden is. En dan heb je nog het transport...6 per truck is toegestaan, ach laten we er meer dan 20 van maken vaak! Toen ik er was, waren er bijna geen beesten, aangezien ze gehoord hadden dat we zouden komen ja Karuna heeft een goede naam op het gebied van trucks stoppen). De week erna was er markt en hebben ze 40 beesten in beslag genomen en mee genomen naar Enumullapalli, big happening. Clementien en Chan de andere dierenarts hadden een plan om een medical camp op de markt op te zetten. Ze wouden de lokale d'arts ook betrekken en gratis advies geven, over wat ze kunnen doen behalve het beest voor slacht te verkopen, of koeien drachtig zijn etc. Dus afgelopen vrijdag was het dan zover. In totaal gingen 6 mensen en Clementien zou later komen. Ik zou dit x op de kliniek blijven, he moet ook iemand natuurlijk zijn en Narendra zou de shop doen. Om 7.30u stond Narendra voor mijn deur, er waren ernstige problemen in Goruntla, gevechten maar hij wist niet precies hoe of wat. Hij ging er direct heen. Nou wat bleek nou, de slagers en de boeren waren natuurlijk niet echt blij door de inbeslag genomen beesten lopen ze erg veel geld mis! Dus toen onze mensen aankwamen waren er nog geen problemen, maar toen clementien aankwam met de taxi, begon het. Met 100en mensen kwamen ze om hun in elkaar te slaan...echt niet normaal. Vooral Clementien heeft een paar flinke blauwe pijnlijke plekken, maar de rest ook. Iedereen heeft keihard moeten rennen voor hun eigen veiligheid!! Is toch niet normaal? Oh ik ben zo blij dat ik daar niet bij was..haha ja ik ben natuurlijk ook een foreigner, makkelijk om de schuld te geven! Maar nu komt er een mega rechtzaak, de markt is gesloten, en iedereen heeft het erover...dus ach het is wel ergens goed voor geweest...maar ja niet echt leuk natuurlijk. Een paar dgn erna, heeft de politie al veel mensen opgepakt, en ze hebben een hele lijst van ong 100 mensen. Ook hebben ze een truck met koeien voor slacht onderschept en naar ons gebracht. Ik was erbij toen ze kwamen, oh echt erg alle benen aan elkaar gebonden, 22 koeien in een kleine truck, 2 koeien hingen aan de achter klep. Waarschlijk waren ze al dgn onderweg, 1 koe was al dood, de dag erna zijn nog 3 koeien overleden en vandaag weer 2. De overige staan nog steeds niet, dus ik ben benieuwd wat daar van overleefd. Maar het schijnt nog erger te kunnen, soms stapelen ze 3 lagen koeien op elkaar en hakken ze de poten eraf...ach geen vlees he en alleen maar ruimte in beslag nemend!! En ook de hoorns worden afgezaagd...echt walgelijke praktijken..Ja en dan denk je he India, daar zijn de koeien toch heilig??????????????????????? Tja dat vroeg ik me ook af, maar als er geld mee gemoeid gaat,....Erg heftig om dit allemaal mee te maken. Op de kliniek voor de rest alles onder controle. Lekker ah opereren en de laatste dgn wat rustige aangezien ze geen tijd hadden om honden voor sterilisaties op te pikken. Vandaag zijn ze met de truck honden vrij aan het laten en ook om veel honden voor me te vangen. Dus morgen kan ik weer lekker aan de slag. Ook wat zieke puppies deze week, 1 was vergiftigd en de ander had een waterbuik...doen het allebei goed gelukkig. Tja nog 3 wkn op de kliniek, wel raar hoor, voel me toch wel helemaal thuis hier ondanks de rare gewoontes...Maar ook erg veel zin om met anja te reizen.

Ben ook al begonnen met solliciteren voor waarnemingen in het nieuwe jaar...we zullen zien. Ja dgk vriendinnetjes, als iemand nog iets hoort of weet, denk aan mij. Kus

  • 20 Oktober 2006 - 07:40

    Vera:

    Hier een berichtje uit Sydney: wat een heftige shit zeg! Hoorde al van Stijn dat ze vaak illegale transporten onderscheppen en daar dan eigelijk de bevolking hun inkomsten ontnemen, maar ja, die dieren hebben natuurlijk ook recht op een goed leven! Moeilijk dillemma denk ik.. Ik ben niet bezig met moeilijke dilemmas, ben aan het uitbrakken van een kroegentocht gisteren, klinkt goed he!? mijn weblog is vanschagengaatknagen.waarbenjij.nu

    Dikke Zoen!

  • 20 Oktober 2006 - 07:50

    Luc:

    Ik ben aan het backpacken in Utrecht, ook best heftige shit, zag net een hond en die waren ze gewoon aan het uitlaten, niet normaal gewoon. Annet wanneer kom je terug en wil je een koe Luc noemen en mijn naam er heel groot opzetten?

  • 20 Oktober 2006 - 09:32

    Tiffany:

    Hey Annetje!
    Wat een bizarre toestand zeg. Echt goed dat jullie r iets aan proberen te doen. Succes en spreek je gauw. xxx

  • 20 Oktober 2006 - 12:30

    Mariska:

    He Annetje,

    Klinkt allemaal heftig daar zeg, Pfff!! Zit ik gelukkig rustig achter mijn pc'tje geplakt de komende maanden voor mijn afstudeeropdracht. Al hoewel mijn onderwerp ook erg heftig is.
    Een hele fijne tijd daar nog en wanneer kom je ook alweer terug???

    Dikke kus Mariska

  • 20 Oktober 2006 - 14:42

    Mascha:

    Zo wat een geluk dat jij daar niet bij was zeg..het zal je maar overkomen! Wel ziek wat ze daar met de koeien doen daar, "heilig" zeggen ze dan..wat sneu. Fijn dat je je er thuis voelt..ben benieuwd naar je verhalen over het reizen. Heb nu weekje vakantie, wel lekker..maar blessure aan me rug..dat word nog wat op me bivak..Veel plezier met reizen en dan lees ik het wel weer! Xx

  • 21 Oktober 2006 - 05:40

    Anja:

    JEEZZZ wat een avontuur. Zoals je zegt walgelijk gewoon!! Anja is blij nog twee nachtjes slapen en dan mag ze naar huis. Ook hier de laatste week nog weer vele toestanden. Collegaatje heeft scotterongelk gehad, gast die mishandeld werd door haar man en een gozer die op een brommer meer dan 200 KM is gaan rijden!! Brommer kapot en nu vele toestanden en problemen omdat de brommers nooit verzekerd zijn. PFFFF nog twee nachtjes en dan dichter bij ons reisje. Heb er zin in! Maar eerst lekker naar huis!

  • 22 Oktober 2006 - 10:37

    Jose:

    Hey Annet,

    Ben ik blij dat jij daar niet bij was.....en wat verschikkelijk hoe ze daar met die koeien omgaan, echt walgelijk!
    Na een paar maandjes solliciteren heb ik eindelijk een andere baan gevonden, begin 30 oktober. Ben echt helemaal blij, lekker van half 9 tot 17 en de weekenden vrij....dat gaat heel raar zijn eerst....
    Nou veel plezier nog daar en oppassen met die agressieve boeren daar!

    Groetjes Jose(en ook van Bjorn en Lucy)

  • 23 Oktober 2006 - 11:16

    Bettina:

    Wat een zieke mensen in de wereld zeg..
    Timon is al een week foetsie, hoop maar dat ie nog terug komt maar ben er bang voor..
    Verder alles goed hier. Veel plezier nog de laatste weken daar! X


  • 30 Oktober 2006 - 19:57

    Marleen:

    ik dacht; laat ik eens kijken of annet nog iets leuks op de site heeft gezet. AHUM.

  • 06 November 2006 - 12:02

    Kelly:

    nou zo te horen gaat het daar allemaal prima met die dieren, niets om je druk over te maken kom maar weer terug....ik heb trouwens een mail gestuurd


  • 06 November 2006 - 18:04

    Marleen:

    oh adolf heeft babieeeeeeees

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, New Delhi

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 329
Totaal aantal bezoekers 62206

Voorgaande reizen:

16 September 2017 - 13 Oktober 2017

Peru machu pichu

01 April 2016 - 14 Mei 2016

Australie

12 April 2013 - 05 Mei 2013

Argentinie met kelly!!:)

08 Oktober 2011 - 30 Oktober 2011

Vietnam

09 Januari 2006 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: