Isla de Ometepe, Merida, El Castillo - Reisverslag uit Managua, Nicaragua van annetkr - WaarBenJij.nu Isla de Ometepe, Merida, El Castillo - Reisverslag uit Managua, Nicaragua van annetkr - WaarBenJij.nu

Isla de Ometepe, Merida, El Castillo

Door: annet

Blijf op de hoogte en volg

17 Februari 2006 | Nicaragua, Managua

Nou Alice is aangekomen in Granada, erg gezellig en ´s avonds eindelijk op stap geweest in cafe nuit! Erg gelachen en salsa gedanst met een aardige Mexicaan. Dag erna echter moesten we vroeg op om met de bus vervolgens ferry vervolgens taxi eindelijk op onze bestemming aan te komen, Merida op isla de ometepe. Nou duurde even en we waren natuurlijk best brak van alle cuba libres...haha maar goed overleefd. Het laatste uur in de jeep was echt horror...pff de weg was erg slecht. Eenmaal aangekomen in Hostel mono isla, ontmoeten we erg aardige mensen daar. Zo bijzonder om je te realiseren, dat ze echt geen kans hebben om te gaan studeren of te doen wat ze willen doen, nee ze moeten gewoon op het land helpen, de toeristen vermaken. Echt super leuke mensen, en iedereen is weg van hollanders..erg raar! Nou na lang tobben uiteindelijk besloten om toch vulcano maderas te beklimmen, dag erna om 6.30u vertrekken. Oh de vulkaan is 1400m hoog en ik heb geen hike schoenen, dit is echt de eerste keer dat ik echt wenste dat ik ze wel had. Het was echt onwijs slipperig, modderig en sommige stukken best gevaarlijk eigenlijk. Eindelijk boven gekomen na 5 1/2 u klimmen en klauteren is het bewolkt natuurlijk! Nou nog een stukje afdalen en dan zouden we bij de crater zijn..nou dat was best een beetje gevaarlijk, en eindelijk aangekomen was het niet echt bijzonder. Josh is als enige in het water gegaan en Alice is na een uur al terug gegaan. Van Josh moet ik zeggen dat hij in het midden van centraal amerika, in het midden van Nicaragua, in het midden van het meer (niet helemaal!) en in het midden van de vulkaan is geweest...Nou de terugweg was errug grappig, maar niet heus. Ben echt 10x gevallen en Josh maar lachen (ja ik ook maar goed)! Pff een paar keer heeeeel hard gevallen. Achteraf hoorden we dat als je bv je been breekt, ze je een stukje naar beneden helpen, daarna een tent van beneden halen, maar ja je moet zelf naar beneden! Ongelooflijk. Nou ´s avonds bont en blauw weer gekaart en dag erna zouden Josh en ik Nathalie op de ferry naar San Carlos ontmoeten. De ferry zou om 18.00u vertrekken, nee we moesten er tegen 16.00u zijn want het is normaal erg druk. In de nacht was het al erg stormachtig, en Josh durfde niet meer zo goed (hij wordt nl zeeziek). Horen we de dag erna dat waarschijnlijk de ferry´s niet zouden gaan die dag. Nou de andere meiden vette stress...pff doe een beetje relaxed maar goed wij op tijd gegaan (15.00u)waren we daar. We moesten tot 20.00u wachten en er was echt helemaal niks te doen daar. En de lake was erg onrustig. Toen we de ferry zagen aankomen, werd ik ook wel een beetje onrustig...ben nog nooit zeeziek geweest maar het zag er niet gezellig uit en de mensen die van de boot afkwamen zagen er ook niet al te vrolijk uit! Nou we moesten via een ladder 2 mt naar de boot lopen, ja ik met mijn backpack en mijn kleine backpack...viel ik bijna om door de harde wind. De man ad overkant kon mij nog net grijpen! Oe erg geluk gehad. Nou naar de 1e klas, knetter druk, echt geen eerste klas. En daar was Nathalie en ze had ook iemand meegenomen, maar ja josh en ik waren toen niet meer de gezelligste personen! Erg zielig voor Nathalie terwijl zij al 5u op de ferry zat. Pff 10 u, onwijs gebonk en gedoe op de ferry, ik ben echt bijna zeeziek geworden maar toen werd het rustiger. Josh had gelukkig een pil tegen misselijkheid genomen. Nou om 8.00u aangekomen in San Carlos, erg grumpy daar. En ik was zo moe, nauwelijks kunnen slapen. Na een douche in een hostel en een heerlijk ontbijt voelde ik me al een stuk beter. Om 12.00u ging onze andere boot naar El Castillo. En natuurlijk het was vol en ik moest op de grond zitten. De rit was echter geweldig, het leek een beetje op Taman negara maleisie Sas! Na 3u waren we er eindelijk, het is echt geweldig hier. Geen auto´s, erg vriendelijke mensen, altijd mensen op straat ook ´s avonds. Ja dat is zeker niet normaal in Nicaragua. En voor de rest ja wat doen we hier, vandaag hebben we eindelijk het fort gezien. Vroeger was dit een belangrijk fort van de spanjaarden om de engelsen tegen te houden, beschermen van Granada en Leon. En nog steeds is het hier, de rio San Juan erg belangrijk. Er zijn veel conflicten tussen Nicaragua en Costa Rica en ja deze rivier scheidt de 2 landen. Het schijnt dat laat zeggen een uur verder op de rivier allerlei millitairen gestationeerd staan langs de rivier. Ook ontmoeten we 3 backpackers die een beetje ah hiken waren en te ver waren. Nou opgepakt door Costa Rica, 2u vast gehouden en ze moesten onderteken dat zij niet garant stonden voor hun veiligheid als ze niet zouden blijven en toch terug zouden hiken, wat ze wel gedaan hebben natuurlijk. En voor de rest lopen we hier een beetje rond, op zoek naar goed vis (ze hebben hier sabalo, typisch iets voor hier maar helaas ze gaan pas weer op zaterdag vissen, kaarten we en relaxen we. Het is echt geweldig hier! Paul, de jongen die Nathalie meegenomen heeft is ook geweldig. Ik ga hierna proberen wat foto´s te downloaden, maar het inet is onwijs traag dus hoop dat het lukt! En ik heb mijn plannen veranderd, ik blijf toch nog iets langer in Nicaragua. Nou hoop dat alles bij iedereen super is en verlang natuurlijk weer naar sappige verhalen!

Dikke kus

  • 17 Februari 2006 - 08:52

    Niels:

    eyy zusje...haaha leuk te horen dat je het zo naar je zin hebt...veel plezier nog daro mzzl xxx

  • 17 Februari 2006 - 11:01

    Kim:

    Ha die nicht van me..

    Mooi man al die verhalen...je verteld het zo goed dat ik het allemaal voor me zie...hahaha.
    Nou geniet er van..dikke kuzz kim

  • 17 Februari 2006 - 11:14

    Tiffany:

    Hey Annetje!
    Echt superleuk om je verhalen te lezen maar ik mis je wel een beetje.....
    Hier regent het nog altijd pijpestelen en met de scriptie schiet het ook niet op, haha!
    Wanneer komen er nou wat meer foto's? Heel veel plezier! Dikke kus, Tiffany

  • 17 Februari 2006 - 12:27

    Lianne:

    Hey Annet!
    Nou, hier wordt ik dus hééééél érg jalours van hè! En ik hier maar een beetje 40 uur suf achter een pc-tje lopen tikken... :-)
    Goed bezig dus Annet! Tof te horen dat je t zo naar je zin hebt. Lekker genieten ervan!
    Aju!
    xLianne

  • 17 Februari 2006 - 13:20

    Margot:

    Yo Annetje,
    ongelooflijk wat jij weer allemaal meemaakt. Ik loop hier op mooie globetrotterbergschoenen, haha, ziet er niet uit ,maar zijn HEEEL prettig! ;-) Heel veel plezier daar en tot binnenkort! Xxx Margot

  • 17 Februari 2006 - 18:40

    Jeroen:

    he, ist bier daar nog een beetje te drinken dan?? groeten je lieve neefje uit mariënvelde!

  • 20 Februari 2006 - 08:28

    Kelly:

    hey annetje,

    nou het word nu wel weer tijd dat je terug komt naar huis hahaha!!! BB is onderhand doodgebloed en uitgerekend dat ene nare mens dat ik zo graag weg wil hebben lijkt daar vast geroest te zitten grom! Ik lees wel weer dat je je daar niet minder lomp gedraagd als dat je hier doet. Gelukkig is het nu alleen nog jezelf die je pijn doet en niet een ander maar misschien komt dat omdat hier geen alcohol in het spel was hahaha.....
    tot snel en veel plezier

    xx

  • 20 Februari 2006 - 17:26

    José:

    Hey Annet,

    Zo te horen vermaak je je nog steeds prima daar! Hier gaat t z´n gangetje, zijn afgelopen weekend in Nijverdal wezen karten, was geloof ik iets te fanatiek, kan m´n rechterarm bijna niet bewegen....heb denk ik een spiertje verrekt ofzo :(... Maar ik was wel de 1e keer sneller dan Björn!!!(laten we t niet over de 2e keer hebben).
    O ja, Marianne Timmer heeft gister goud gewonnen op de 1000 meter, mocht je dat niet hebben meegekregen(kan ik me zo voorstellen)
    Veel plezier nog en geniet er lekker van !

    Groetjes José

  • 20 Februari 2006 - 17:45

    Wietske:

    He Annie!
    Echt leuke verhalen, je hebt het wel naar je zin daar, zo te lezen! En dan zitten wij hier in dat kikkerlandje, wel een beetje jaloers hoor...
    Ik heb nog steeds geen 'echte baan', zucht. Maar verder gaat het prima. Het weekend uit geweest met Els enzo (Havana, Hofman, KK, hele kroegentocht, hihi) even gekeken of we nog goed in de markt liggen ;)
    Ik mis het squashen wel hoor, ben echt a-sportief nu, haha.
    Geniet er nog maar van daar!
    Kus, Wietske

  • 21 Februari 2006 - 10:55

    Janneke:

    He Annet,

    Klinkt goed al je verhalen. Feesten kun je daar net zo goed;->. Hier in druilerig Nederland gaat alles zijn gangetje. Werk nu semi-vast in
    Osdorp (amsterdam). Van die leuke wijffies met hun 10 kilo dikke katten! Geniet lekker nog (werken is ook niet alles;->)

    groeties, Janneke

  • 21 Februari 2006 - 18:12

    Mam:

    hoi annet fyn dat het zo leuk is oma komt zo hier kijken naar jou site wat zal ze opkijken van al die verhalen....bijna jarig he....veel plezier dikke kus en tot horen gr pa en ma...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nicaragua, Managua

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 139
Totaal aantal bezoekers 62039

Voorgaande reizen:

16 September 2017 - 13 Oktober 2017

Peru machu pichu

01 April 2016 - 14 Mei 2016

Australie

12 April 2013 - 05 Mei 2013

Argentinie met kelly!!:)

08 Oktober 2011 - 30 Oktober 2011

Vietnam

09 Januari 2006 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: