Bahia Drake - Reisverslag uit San José, Costa Rica van annetkr - WaarBenJij.nu Bahia Drake - Reisverslag uit San José, Costa Rica van annetkr - WaarBenJij.nu

Bahia Drake

Door: annet

Blijf op de hoogte en volg

06 Maart 2006 | Costa Rica, San José

Nou na een erg lange reis (12u) eindelijk aangekomen in Bahia Drake. Pff we hadden erg geluk, wij hadden nl geen hotel en geen boot gereserveerd. Dat had Erica (japanse) wel gedaan en we kwamen haar toevallig weer tegen. Echt een paradijs hier, in the middle of nowhere gedropt hier. Echt grappig, maar wat minder als je zwaar bepakt met 35 graden naar boven moet lopen! Gelukkig kwam de kerel van de reservering van Erica haar ophalen (onze tassen ook) en daar na bracht hij ons op de squad (geen idee of je dat zo schrijft) naar boven. Moesten we weer omhoog klauteren...maar natuurlijk wel met het voordeel dat we een geweldig uitzicht hadden!!! Erg aardige mensen ook.
Nou de dag erna paard gereden, echt geweldig. Die paarden kunnen klimmen zeg, pff als dit de eerste x voor je op een paard is, ben je niet vrolijk! Je gaat steil naar boven en beneden, een heel stuk door de rivier die zo diep wordt dat je zelf ook lekker nat wordt. Maar is niet erg en ook daar in de rivier in the bush gezwommen. Echt geweldig. Om een uurtje of 2 gingen we naar zijn huis in de bush bush. Ze hebben zonne-energie, geen stromend water (ze hebben zelf een systeem met tonnen gemaakt!) eigen kippen en groentes natuurlijk. En de maaltijd was heerlijk, denk de beste die ik hier in costa rica gehad heb. Ze hebben regelmatig allerlei dieren in de buurt van hun huis, zelfs een x een poema. Nou dat zagen we niet maar wel een coati!! En ik zag hem (wel ik dacht dat er een kat in de boom zat!!) en 2 ara´s macao gezien...de dag erna zijn Katherina en ik gewoon naar het strand geweest. Het was voor haar al weer de laatste dag en net toen we afscheid gingen nemen, zagen we een TOEKAN!! Een gids had tegen haar gezegd dat het erg moeilijk is om deze te zien, omdat ze normaal erg hoog leven...en het brengt geluk! Nou...en toen zag ik in de tuin een agouti..haha ik hoef niet eens de jungle blijf gewoon rustig in je hammock...en wacht af...haha. Maar ja komt ook wel dat de hotels, cabinas omringd met natuur zijn. De tours zijn hier echt schrikbarend duur...(dankzij de lieftallige Amerikanen die alles betalen zonder af te dingen!). Maar goed normaal voor snorkelen rond isla caño betaal je $70 a 80...pff normaal in europa zijn dat natuurlijk normale prijzen maar hier. Toen vonden we (ik en 2 zweedse meiden, erg gezellig) een plek voor 40. Het was geweldig en we zagen op de heen weg pilot whales!!!! Ja geluk moet je hebben en het snorkelen...pff het water was haast nep blauw en heb echt heel erg veel gezien.
Geweldige tijd dus, zit nu in David, Panama met de zweedse meiden. Zij vertrekken morgen naar panama city en ik ga hiken in Boquette (kou en regen komt me tegemoet daar dus dat wordt ff wennen). Maar wat hoorde ik nog steeds lekker weer in Holland? Nou ik hoop dat het over een maandje wanneer ik er ben het weer wat beter is...hasta luego...x Annet

  • 07 Maart 2006 - 08:44

    Niels:

    eyyy zussie!! haha vindt leuk voor je dat alles zo naar je zin verloopt, wordt tijd dak ook afstudeer en dan...... haha :P nauw hier in het verre zuiden vant land ist weer ook nog bar winter dus bereid je maar alvast voor... maareuhh nog veel plezier daro greetz

  • 07 Maart 2006 - 10:23

    Saskia:

    Jezus Annet, na dit verhaal ben ik echt totaal jaloers. Lekker in je hangmat in het oerwoud, paardrijden en een beetje wilde dieren bekijken.. Pfee, de enige wilde dieren die ik hier zie zijn zebravissen ;-)

  • 07 Maart 2006 - 10:30

    Tiffany:

    Ha Annetje!
    Echt super, je verhalen!! Ben vandaag weer eens gaan sporten, maar blijft saai zonder jou, haha!! Tot gauw! Dikke kus.

  • 08 Maart 2006 - 02:57

    Anja:

    Ha Pop,

    Hoe staat het met je foto's??? Toch ook van al die vreemde en mooie dieren daar?! We moeten al snel een dag gaan uittrekken wanneer we allebei in NL zijn, want ik wil alles zien en horen! Hier komt vandaag 'de nieuwe' aan, ben benieuwd, hihihihihi!
    Tot mails!

  • 08 Maart 2006 - 10:40

    Sander:

    Hee annetje!!.. leuke site, ik ben nu heel ff illegaal online via iemands thuisnetwerk..we liggen nu in Harstadt met de boot en dat is een stuk boven de poolcirkel..het weer is hier dus een beetje anders..-18 graden ongeveer.. Hele fijne reis verder, en spreek je snel weer!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Costa Rica, San José

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 315
Totaal aantal bezoekers 62049

Voorgaande reizen:

16 September 2017 - 13 Oktober 2017

Peru machu pichu

01 April 2016 - 14 Mei 2016

Australie

12 April 2013 - 05 Mei 2013

Argentinie met kelly!!:)

08 Oktober 2011 - 30 Oktober 2011

Vietnam

09 Januari 2006 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: