David, Boquette - Reisverslag uit Panama-stad, Panama van annetkr - WaarBenJij.nu David, Boquette - Reisverslag uit Panama-stad, Panama van annetkr - WaarBenJij.nu

David, Boquette

Door: annet

Blijf op de hoogte en volg

10 Maart 2006 | Panama, Panama-stad

Hallo iedereen, ik ben samen met de Zweedse meiden naar David gereisd, vooral Johanna is een geweldige meid. Beetje gewinkeld en rondgelopen daar. We vonden een nieuw hotel, $12,- per nacht, maar ECHT luxe!! Heerlijk, dag erna afscheid genomen (zij vlogen dag erna aar huis) en ik ben alleen naar Boquette gegaan. Erg mooie omgeving! Boquette is bekend om de koffie! Ze hebben ook agricultuur en bloemen. De eerste dag beetje rondgelopen in B. Erg leuk dorpje. Besloten om de dag erna de sendero the quetzales (is een erg mooie vogel die daar leeft) te lopen. Nee je kunt gewoon de bus van 6.00u nemen en je bent in Cerro punts om 9.00u...nou niet helemaal het was 11.00u. Cerro Punta ligt nl 1000m hoger dan Boquette..ja is dus makkelijker. In totaal heb ik 12 km gelopen...pff het eerste stuk was erg zwaar, vanaf de bus was het 2 km omhoog lopen en daarna begon het echt steil te worden! Maar ja het uitzicht maakte veel goed. De kerel die in de entrada werkte was erg aardig en zette koffie voor me. Hij werkt daar 10 dgn en is 5 dgn thuis...bizar...ja en toen wou hij natuurlijk dat ik hem gezelsschap ging houden die nacht. Er is daar nl ook een dormitory...nou nee dank je. De trail was geweldig, niet veel dieren gezien maar het was onwijs mooi the forest...onwijs oude bomen begroeid met mos...Ik heb de quetzals wel gehoord, maar ze waren te ver van me vandaan om te zien. Ik ben onderweg 1 andere persoon tegen gekomen..en ah einde vh park denk je (want ze hadden gezegd dat er bussen waren) dat je er bijna bent, maar ho maar je moet eerst nog 2 km lopen (steil naar beneden) en dan moet je nog wachten op de bus (die waarschijnlijk maar 1x per uur gaat of minder)...en ik had al 2 blaren die ik al redelijk voelde. Dus daar zag ik de pick up truck en ik vroeg hem of hij naar B ging. Niet echt maar kon toch een stuk met hem meerijden...blablabla oh zijn alle meiden uit Holland zo knap, ben je getrouwd..haha het normale gesprek hier..en ja hier ben ik getrouwd! Maar al met al, hij moest nog wat doen, ben ik verder gelopen, maar hij kwam na 5 min al weer aanrijden en bracht me naar mijn Hostel..erg aardig natuurlijk! Pff ´s avonds uitgeteld...
Nou dag erna naar de koffie fabriek. Eerst naar de koffie plantages! Echt geweldig, er groeit van alles tussen, dus vandaar als je in B aankomt zie je geen enkele plantage denk je. Maar het was erg interessant om daar geweest te zijn, ik had het nog nooit gezien. En ja het duurt erg lang voordat wij onze koffie kunnen zetten....maar ze hebben een jaar geleden de prijs voor beste koffie vd wereld gewonnen!! Geweldig toch, nou kreeg net een mailtje van Josh dat hij vandaag naar Boquette is...dus mis hem net want ik ben vandaag terug gekomen naar David. Alles ok in HOLLANDA...vast wel, hoe is het weer...het heeft nog 3 wkn om beter te worden...hahaahha nou hoop snel van iedereen te horen...

kus

en PS: er zijn NIEUWE foto´s...ja kostte wat tijd...

  • 10 Maart 2006 - 13:47

    Anja:

    EINDELIJK! De foto's waar we zo lang op moesten wachten, hahahahaha! Ziet er heel mooi uit meis! Leuk om met je mee te kunnen kijken! Dikke Kus

  • 10 Maart 2006 - 15:10

    Marleen:

    hee annet! wat een stoere verhalen weer, en wat een mooie foto's!! sisi is inmiddels voor een maand geadopteerd :)heeft t helemaal naar dr zin want ze mag zo'n beetje de hele dag rondrennen... haha tot snel!
    x marleen
    ps: filemon hunkert naar ons

  • 10 Maart 2006 - 17:34

    Luciel:

    Ha die Annet!

    Echt geweldig supermooie foto's zeg! Ben helemaal jaloers!!
    Hier alles prima! Het weer is wel ontzettend knudde, dus als ik jou was, zou ik fijn daar nog blijven... of heel mooi weer mee nemen hier naar toe!
    Geniet ze en nog veel plezier!

    Liefs Luciel

  • 10 Maart 2006 - 20:40

    Mam:

    Wat een mooie fotos en vooral miss carneval daar wil ik wel een vergroting van
    Lekker mooi weer daar en hier is het pet
    Daarom maar een zonnebank gepakt.
    Vandaag nieuwe eethoek gekregen staat goed alleen de tafel was beschadigd komt een andere voor
    Vele gr. en dikke kus pa en ma .....

  • 11 Maart 2006 - 11:45

    Marieke:

    hee annet, zo te lezen is alles wel goed met je, had ook niet anders verwacht! heb natuurlijk al veel te lang niets van me laten horen, mijn nederige excuses..ik ga je meteen een mailtje sturen..
    x

  • 11 Maart 2006 - 18:58

    Marleen:

    oja mama/papa van annet, die dikke enveloppen zijn gevuld met post van annet uit utrecht (mochten julie dat niet doorhebben)

  • 12 Maart 2006 - 14:47

    Lucij:

    dat hadden we door hoor marleen
    Bevalt het goed in Utrecht....
    gr. moeder van annet.
    Annet ik heb je mail gelezen alles oke
    gr mam..

  • 12 Maart 2006 - 19:54

    Janneke:

    He Annet,

    Je hebt op de fotos te zien al een lekker bruin kleurtje....ben jaloers;-> Zal proberen volgende week op wintersport om mijn witte toet wat op te bruinen. Foto's zien er super uit...echt ansichtkaart/reisgids niveau. Heb zo zin om ticket te boeken. Geniet ze want het zit er al zo weer op. O ja, eind april zijn de voorjaarsdagen en zijn inge en mo weer in het land. Plan is dan om vrijdagavond 21 april lekker hapje in Amsterdam te gaan eten met de DGK-meiden. Veel plezier nog.

    groeties Janneke

  • 13 Maart 2006 - 13:20

    Pieter:

    Hey Annet

    Voor koffie, agicultuur en bloemen is het ook prima toeven in NL. ahummmm Onwijs veel plezier nog en de groeten aan Josh, die lekkere krullebol. hasta pronto..........

  • 14 Maart 2006 - 09:52

    Marjan:

    Heeee Annetje!!! Alles goed??? Bedankt voor je kaartje....en dan eindelijk ook nog eens bericht van mij, haha! Met mij gaat het goed, idd de laatste loodjes vd co-schapjes...zal blij zijn als ik klaar ben ;)! Maar ik hoef alleen nog maar stages en keuzevakken dus best relaxed, toch?! Vorige week lekker wezen skien in Solden (Oostenrijk) en ik kan er weer helemaal tegen! Oh en het vriendje mag ook nog steeds blijven ;) haha!!
    Dikke kus en heeel veel plezier!XXXX

  • 14 Maart 2006 - 11:19

    Suzan:

    Annet, het weer is hier deze week prima hoor. Koud maar wel mooi. En ik heb gehoord dat het eind april ook mooi word. Dus dat zit wel goed. Groetjes.

  • 15 Maart 2006 - 19:03

    Babsie:

    Ha Annetje,
    Bedankt voor je leuke kaartje!! Kan zien dat je het super hebt daar! Moest je nou weer zo bruin worden.. Hier alles ok. We hebben een hond uit het asiel in Wommelgem (Belgie, bij Antwerpen) gehaald. Amail, het is echt een toffe!! Vertel je wel als je terug bent. Heb met al die mooie foto's van jou ook al zin in vakantie en ons weekje in Blyth. Die foto met afdruk van jou hand komt mij bekend voor, kunnen Marjan en ik over meepraten... Heel veel plezier daar nog!!
    Liefs + X

  • 17 Maart 2006 - 11:05

    Margot:

    heeeeeeee Annetje! Pfff, wat beleef jij allemaal coole dingen,voel me beetje suf als ik voor de 100e keer op 2000 meter van de berg afroetsj op mn snowboard :-) THanks voor je gave kaart,haha, je had huisnummer 14 geschreven ipv 114, maar dit dorp is zo klein, dat ze precies weten waar ik woon :-) Ik kom 28/3 terug, jij de 30e he?? GEZELLIG!! Geniet nog even daar!!! Veel liefs xxx Margot

  • 18 Maart 2006 - 13:16

    Marjolein:

    Hola guapa! (dat hoor je vast dagelijks ;))Como estas? Duurt nu nie zo lang meer voordat je weer met ons om 4 uur op de bank thee zit te drinken toch!? Want euh.. je kan dan wel uit huis gaan, maar we verwachten je wel dagelijks om de spannende ontwikkelingen in Oakdale te volgen!! Daar kom je niet onderuit! Je hebt nu vast heel andere Telenovelas of zit je daar niet bij mensen die daar verschrikkelijk verslaafd aan zijn (zoals ik dat toen had..)? Haha.. Hey geniet er nog ff van! Maar we missen je wel hoor, tis toch een stuk stiller in huis zonder jou :(
    Dikke knuffel, ook van de andere IBB-ers!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Panama, Panama-stad

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 123
Totaal aantal bezoekers 62206

Voorgaande reizen:

16 September 2017 - 13 Oktober 2017

Peru machu pichu

01 April 2016 - 14 Mei 2016

Australie

12 April 2013 - 05 Mei 2013

Argentinie met kelly!!:)

08 Oktober 2011 - 30 Oktober 2011

Vietnam

09 Januari 2006 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: