Isla Boca Brava, Coclé del Norte het avontuur! - Reisverslag uit Panama-stad, Panama van annetkr - WaarBenJij.nu Isla Boca Brava, Coclé del Norte het avontuur! - Reisverslag uit Panama-stad, Panama van annetkr - WaarBenJij.nu

Isla Boca Brava, Coclé del Norte het avontuur!

Door: annet

Blijf op de hoogte en volg

19 Maart 2006 | Panama, Panama-stad

Nou in de casa morada 4 Canadesen ontmoet die ook naar isla Boca Brava wouden. De weg erna toe was erg grappig, onze veel te zware beladen taxi, kon het nauwelijks aan..ik voelde de stenen onder mijn voeten. Maar na 2u eindelijk aangekomen, heel relaxed eiland. Aardige lui, en er was nog een stel uit Canada de 2 koppels kenden elkaar...toevallig. Nou de 1e dag meteen al vrienden gemaakt met de locale vissers en ja we moesten bier drinken op hun boot. Erg gezellig. Pff lang geleden al die alcohol. De dag erna gingen we naar een eiland uur ervandaan...erg mooi, onwijs wit strand...Toen we terug kwamen, kreeg ik een nieuwe buurman, Bjorn een Zuid Afrikaan, erg gezellig. Met zijn allen gegeten, gedronken en tijdens het eten kwam er een stekelvarken binnen lopen! Toen gingen we een bushtour doen met Bjorn onze bushman...haha erg grappig opzoek naar ogen, veel spinnen en vogels natuurlijk en iets rende hard weg, we konden het helaas niet zien. Toen we ah kletsen waren bij onze cuaro´s, hoorden we iets in de struiken en het was een armadillo...dus toch nog iets gezien! Hij vertrok de dag erna en vroeg of ik een lift wou, hij had een auto...nou een leuke jongen en een auto...geweldig toch? Nou 1 dag in Boquette met hem geweest. Daarna heeft hij me afgezet in David en we zouden elkaar in Coclé del Norte (een NIET touristische plek) weer ontmoeten in een paar dgn. Niet echt omlijnde plannen. Nou ik naar Santa Fe. Klein dorpje in de bergen, naar de rivier gelopen erg mooi. Toen ik weer boven was...ja je raad het al, was B daar ook en we verbleven in hetzelfde hotel. Grappig. Hij woont nu in Amerika, maar hij haat Amerikanen, erg grappig. Ze zijn ook echt verschrikkelijk. Hij was erg geergerd, er verbleven nl veel Amerikanen in ons hotel. Nou om 5.30 hoorde ik een auto wegrijden en ik wist dat hij het was. Nou ik onderweg naar Penonemé, het koppel wat ons had verteld over Coclé zei dat er echt helemaal niks is daar!! Dus ff wat boodschappen gedaan...nou ik zag er al uit als een pakezel maar daarna helemaal!!! Na een ´busrit´ (een pickup truck met maar liefst 21 mensen op en in de truck) naar Coclecito, waar ik een boot moest nemen naar Coclé. Nou onwijs slechte weg...pff afzien. Na 2u aangekomen, en ja daar was Bjorn weer. Haha alleen was hij daar al 5u...de kerels waren alleen maar ah bier drinken en geen enkele boot was sinds 10.00u vertrokken..haha hij stond op het punt om weer terug te gaan. Maar goed na 1 1/2 u vertrok dan eindelijk de boot..nou na een uur begon het te regenen, werd het donker en koud. Niet echt een geweldige boot trip. Daar aangekomen, er is helemaal niks. Een man zei dat we wel voor 1 nacht in zijn schuur konden slapen...en hij ging voor ons koken. Wij blij, maar toen...het eten was alleen rijst, en de schuur was een schuur met regenerator....en 1 vieze matras. Nou ja komt die hangmat toch nog van pas..maar ja volgens B kon ik daar echt niet slapen, niet gezond blablabla. Maar goed er waren daar een heleboel militairen (met M16, pistolen etc op zak...) Nou toen ik met hun ah praten was, zeiden ze dat ze de dag erna op patrouille moesten in Colon, het schijnt daar erg gevaarlijk te zijn. Nou toen kwam ik ad praat met 2 politie mannen op patrouille de hele nacht en toen ik vroeg waarom...nou er is hier onwijs veel drugs smokkel! Nice, de mensen daar werken niet, omdat ze genoeg verdienen met de drugs...Nou dacht dus niet dat ik buiten ging slapen. Na 2 u...schrok ik wakker omdat er mensen in de schuur kwamen...de vissers die hun vis in de vriezer naast mij gooiden..geweldig, dat gebeurde nog enkele malen meer die nacht. En de generator ging pas om 23.00u uit...pff wat een lawaai. Nou dag erna waren we niet echt te genieten, we gingen op zoek naar de cabañas een uur lopen ervandaan. Nou we moesten de rivier oversteken...nou na veel moeite wouden ze ons wel helpen (ze stonden daar bier te drinken...en niks te doen) haha en B moest zwemmen, paste niet id boot. Nou na een u aangekomen, erg schattige huisjes op het strand. Erg mooi, het strand is echter niet echt geweldig, onwijs veel afval dat daar aankomt uit de zee...erg jammer. Er sliepen daar nog 3 andere mensen, hippies die daar al meer dan 1 mnd waren..pff ongelooflijk! Maar goed, ´s avonds kaarsjes aangestoken en het eten klaargemaakt (1 blikje tonijn, 1 tomaat, olijven en brood). Meneer had niks meegenomen omdat hij ervan uit ging dat er daar wel een restaurant was. Nou niet dus, hij dacht dat we helemaal geen eten hadden. Hij was erg blij, erg gezellige avond en ik had een fles rode wijn...perfect...(voor de rest niks gebeurd hoor, ja hij heeft een vriendin!) Nou de dag erna wouden we weer terug, en natuurlijk hadden we problemen. Er was een fiesta in Coclecito, dus er waren geen boten in Coclé. Nou na wat navraag wou 1 man ons wel naar het volgende dorp brengen...nou we waren daar en ik naar een ´huis´ die een boot zouden hebben...wat ze ook hadden maar er was op het moment geen motor en ze wouden $80,-pff belachelijk. Nou toen was er een andere kerel die ons voor $60 wou brengen, vonden we nog steeds te duur! Nee we wachten wel, na 3 u geen enkele boot, dus toch maar onderhandelt met die kerel en het is uiteindelijk $45 geworden. Achteraf gezien valt dat bedrag mee, de benzine is 10 en ze hebben 2 mensen nodig voor de boot. De rivier is op veel plekken ondiep en heeft veel stroomversnellingen. Het weer was mooi en het was een onwijs gave rit, veel vogels gezien waaronder weer toekans! Nou toen moesten we die leuke pickup truck weer in, maar was nu niet zo druk, en kon genieten vd omgeving...was echt geweldig!! Geslapen in Penonemé en dag erna vroeg vertrokken naar El Valle..Oh het eerste wat we gedaan hebben is gegeten, en wat een genieten was dat...warm eten! Erg he, we zijn zo verwend. Nou El Valle is een pitoresque dorpje in de bergen. Erg gaaf, je kunt er goed hiken (waar ik geen idee van heb, omdat ik onwijze blaren op mijn voeten heb, en heb mijn sneakers ook niet meer, ben er 1 kwijt geraakt dus de ander weggegooit), maar erg mooi daar. Leuke tijd met b gehad, en ben nu in Panama City, B vliegt morgen naar huis en ga vanavond of morgen Josh zien. Perfecte aflossing dacht ik zo...nou heel wat avonturen hier. Moet zeggen dat ik nu wel zin heb om weer naar Nl te gaan...en iedereen weer te zien...dus tot over 2 wkn...dikke kus

  • 20 Maart 2006 - 07:15

    Henk En Diny:

    geweldig annet
    geniet er nog even van
    toe gauw
    groetjes henk en diny

  • 20 Maart 2006 - 08:22

    Mascha:

    Hee annet!
    Bijna alweer thuis he..al aardig zin aan? Klinkt nogal spannend wat je daar mee maakt..slapen in een vieze enge schuur! Haha, veel plezier nog daar..
    Liefsxx Mascha

  • 20 Maart 2006 - 15:30

    Mam:

    Ha annet
    Wat spannend allemaal en wat een verhaal zoveel te vertellen
    Geniet er nog even van ...oja pa is ziek morgen naar de dokter
    Ik denk zware griep en verschikkelijke hoestbuien
    Pas goed op je zelf gr .....pa en ma..dikke kus...

  • 21 Maart 2006 - 07:58

    Suzan:

    Mij veel te spannend wat jij daar allemaal meemaakt. Gelukkig dat ik hier zit en jij daar. Ook fijn trouwens dat je snel weer terug bent. Tot snel groetjes en liefs suzan

  • 21 Maart 2006 - 17:48

    Luciel:

    Lieve Annet,

    super die verhalen hoor! Lekker nog genieten daar en veel plezier!

    Hier lijkt het erop dat het weer wat mooier gaat worden. De lente is begonnen!

    Tot gauw!

    Groeten Luciel

  • 21 Maart 2006 - 18:48

    Eef & Meneer Jansen:

    He Annet, allemachtig deze verhalen verzin je werkelijk niet. Bizar soms! Wij hebben ook zin om jou weer te zien hoor. Tot gauw! Xus

  • 22 Maart 2006 - 10:18

    Marleen:

    woehoe! wat een kinky verhalen weer! maar kom nu maar weer terug inderdaad, nu ben je wel weer lang genoeg weggeweest! x

  • 25 Maart 2006 - 18:54

    Janine Papen:

    Ha Annet,
    Kreeg van Margot deze link naar je site, nadat ik vertelde dat ik misschien wel een maandje Spaans wil leren in Costa Rica. Leuk dus om al je verhalen te lezen. En ik kom zeker nog een keertje info bij je vragen!
    Grappig contrast dat M. en ik hier nog steeds in de sneeuw zitten. Maar al het oefenen heeft z'n vruchten afgeworpen: we zijn nu zelfs al van een zwarte piste geweest! Ook off piste is errug gaaf!
    Veel plezier daar nog en tot in NL? gr. Janine

  • 26 Maart 2006 - 16:20

    Babsie:

    Ha annetje!! Ik hoor het wel weer, allemaal spannende verhalen uit verweggiestan... Heb ook veel zin je weer terug te zien, dan drinken we er een (of meer..)op je terugkomst! Veel plezier tot die tijd en tot snel! liefs Babs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Panama, Panama-stad

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 158
Totaal aantal bezoekers 62290

Voorgaande reizen:

16 September 2017 - 13 Oktober 2017

Peru machu pichu

01 April 2016 - 14 Mei 2016

Australie

12 April 2013 - 05 Mei 2013

Argentinie met kelly!!:)

08 Oktober 2011 - 30 Oktober 2011

Vietnam

09 Januari 2006 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: