Oe bereid je voor...veel te vertellen... - Reisverslag uit New Delhi, India van annetkr - WaarBenJij.nu Oe bereid je voor...veel te vertellen... - Reisverslag uit New Delhi, India van annetkr - WaarBenJij.nu

Oe bereid je voor...veel te vertellen...

Door: annet

Blijf op de hoogte en volg

26 November 2006 | India, New Delhi

Nou ondertussen is het al weer even geleden dat ik mijn reisverhaal verteld heb, maar goed is even kijken hoe goed mijn geheugen is! Ok de 1e plaats waar we met onze driver Vikas zijn heen gegaan, is Agra, de Taj Mahal (koningspaleis). Errug indrukwekkend...wat zal ik erover zeggen, je moet het met je eigen ogen zien. 's ochtends zijn we vroeg opgestaan (5u) om het met zonsopgang te kunnen zien. Nou en toen was het bewolkt...maar gelukkig kwam even later toch de zon door. Alleen hebben we helaas de kleurveranderingen van het marmer niet kunnen zien. De avond ervoor waren we uit eten geweest en dronken we bier en rookten we cigaretten...ja nou we waren echt een attractie voor de overige lokale mensen die daar ah eten waren. Niet normaal, haha erg grappig dat dat voor hun zo raar is.
Dezelfde dag dat we de taj mahal hebben gezien, zijn we vertrokken naar Ranthambor, in Rajastan. Een wildlife park, waar we TIJGERS zouden kunnen spotten op een canter! Nu wij hadden 2 safari's s ochtends en 's avonds, en we waren even vergeten hoe koud het 's ochtends kan zijn!!!!! Tss echt niet normaal, daar waren we niet echt op gekleed...maar goed geen tijgers gezien. We hadden zone 1 gekregen en achteraf hoorden we dat dat de slechtste zone is...maar 's middags hadden we geluk, zone 4. Een veeeeel mooiere rit, in een enorm uitgestrekte omgeving, met geel gras vele en dan ook vele herten (erg leuk hoor, maar die hebben we ook in Nl...en uh waar zijn die tijgers!). Anja had de hoop al opgegeven en had haar camera opgeborgen. Totdat we op een punt kwamen waar heel wat jeeps en canters bij elkaar stonden omdat een hert een gevaren geluid ah maken was. Nou dat zou 90% zekerheid zijn voor tijgers...en ja na enige onstuimigheid van meerdere canters/jeeps, en botsingen onderling konden we 2 tijgers spotten...super gaaf. Ik heb 1 foto kunnen maken, dus we hebben bewijs! Maar ja van veraf, en niet heel scherp maar toch! 'S avonds in de bar (ja in dit dorpje is een bar.......) met de 2 andere engelse meiden met hun driver en vikas gezellig bier gedronken. Ik moet toegeven, ik word steeds beter in het bier drinken!

Vervolgens op naar Jaipur, de pinkcity. Ok ik zal vast vertellen wat er allemaal in Rajastan te zien is, uhm fort, paleis, tempels, fort, paleis, tempels...oh ohoh ik vergeet de marktjes...haha en ga maar door. Maar in jaipur is de oude binnenstad roze, die kleur staat voor welkom. Erg leuk maar verschrikkelijk drukke binnenstad, met vele tuktuks, rikshaws...en alle eigenaren van de winkeltjes proberen je binnen te krijgen...dat we daar zo kriegel van werden dat we zeiden dat we bij de 1e winkel die ons met rust zou laten iets zouden kopen...Nou en dat hebben we ook gedaan, Anja heeft net als mij nu mooie Pals..indiase enkelbandjes! Anja en ik hebben er ook een neusje voor om precies de verkeerde kant op te lopen. We wouden ergens wat gaan eten, nou laten we hier naar links gaan...lopen en lopen en het zag er niet meer echt uit als centrum, toch maar weer onze bijbel erbij gehaald en tja we hadden het kunnen weten, we hadden precies de andere kant op gemoeten. Maar goed willen jullie een rikshaw, NEE WIJ WILLEN LOPEN>>> haha en we zeiden al, tot we daar genoeg van hebben en dan uiteindelijk nog een rikshaw nemen...wat ook gebeurde. Die ons vervolgens meenam maar via een touristische route, dat wij zeiden, nee wij willen naar dat restaurant nu!! HOnger honger honger...haha en ik heb hem minder geld gegeven dan hij wou, maar goed ook, want achteraf bleek dus echt dat hij ons helemaal omgereden had. 'S avonds zouden vikas en ik nar de bios gaan, hartstikke leuk. Anja had er geen zin in, aangezien er geen ondertiteling zou zijn. Nou komen we daar.........EEN RIJ...echt niet normaal. Heeeeeel erg druk, ik moest op Vikas wachten terwijl hij zou proberen kaartjes te regelen, nou ik was erg blij dat ik mijn sjaal bij me had, want binnen 5 minuten had ik 20 jongens/kerels om me heen. Ze deden niks, alleen maar praten, maar toch, niet erg relaxt, en de fangroep bleef maar groeien!!! Net als in delhi in het rode fort, heb ik wel verteld toch, dat iedereen met ons op de foto wou, en handtekeningen wou...haha tja erg raar voor ons. Gelukkig hoorde ik in 1x mijn naam en was vikas weer terug, maar geen kaarten helaas. Moesten we maar weer bier drinken! Oh en jaipur is de stad van de juwelen...het lag niet in onze planning, maar we moesten gewoon kopen. Dus ik heb nu een mooi setje robijnen en smaragd steentjes...een ring, een ketting en oorbellen van ster robijnen...heeel erg gaaf!

Na Jaipur, Pushcar. Een rustig klein plaatsje werd ons verteld, niet veel te doen maar iedereen waarschuwde ons voor de priesters daar, die heeeeel erg opdringerig kunnen doen en geld van je willen nadat ze je een bloem hebben gegeven die je kunt opofferen of in het water kan gooien. Onze hotel eigenaar zei het, en zelfs Vikas zei dat we dan maar 50 rupees moesten geven en dat we in ons hart bidden en niet aan puja doen. Nou ongelooflijk daag wij gaan geen geld geven als wij dat niet willen!! Maar goed, het schijnt een groot probleem daar te zijn! Nou wij liepen door het dorpje, en ik moet zeggen dat we het meer expres ontweken hebben maar wij hebben geen enkele priester gezien en zijn door niemand lastig gevallen. Heel raar haha.

Ok wat kwam daarna, udaipur, het meest romantische stadje van Rajastan. Nou ik was ziek dus die 1e dag kon er niks romantisch aan vinden maar was ik alleen maar misselijk..haha gelukkig viel het de dag erna mee. Toen zijn we naar de citypaleis geweest. Super cool echt heel gaaf en een bootritje over het meer gedaan. Het was de 1e keer in 8 jaar dat er weer veel regen gevallen was in de monsoon, vandaar dat het water nu hoog stond en dat er meerdere meertjes waren. En idd het is een heel romantisch stadje! In de avond vertrokken we naar Ranakpur, waar we de mooiste Jaintempel van India zouden zien. Nou dat is misschien nog indrukwekkender dan de taj mahal, pff ongelooflijk wat een werk, ook helemaa van marmer maar zoveel figuurtjes en afbeeldingen wat allemaal met de hand gedaan is. De tempel is 600 jaar geleden gebouwd en ze hebben er 63 jaar over gedaan. Jen geloof is een onderdeel van hinduisme, de mensen zijn puur veganistisch, ze mogen zelfs geen groente en fruit eten wat onder de grond groeit, en iemand anders moet voor hun het eten reinigen/desinfecteren. Ook mogen ze geen enkel dier doden, wassen ze hun witte kledij 1x per maand, en trekken ze hun haren uit hun hoofd ook 1x per maand (auauauauw...). Het was eerst niet onze planning om hier te komen maar aangezien we ook al een dag langer in Pushkar waren gebleven (zwembad/zonnebaden in India, en hoe vikas het zei, het personeel is nu 10 dgn gelukkig!) en we dit graag wouden doen, hebben we besloten Jaisalmer over te slaan en de camel safari in Bikaner te doen.

Na Ranakpur, jodhpur, de blue city. Met het meest geweldige fort van Rajastan, kregen een audio hoofd setje mee, erg gave verhalen en ad andere kant van het fort woont nog steeds de koningsfamilie. Zowieso zijn hier in Rajastan nog steeds vele koningen, die weleenswaar geen macht meer hebben maar nog steeds enorm veel aanzien. De oude binnenstad is blauw (nou ja de daken zijn blauw), tegen de muggen vnl. Nou ik zal nu maar weer kappen en niet te veel over het fort vertellen want ik moet weg om op tijd te komen bij de camelsafari....waar we vannacht in de desert gaan slapen. En ohoh het is hier nu winter, nou ja niet te vergelijken met nl natuurlijk, maar 's nachts is het hier ook errug koud!!!!! We zullen zien hoe ons dat gaat verlopen. en dan vertrekken we overmorgen naar Amritsar, om ook de wisseling van de wacht aan de pakistaanse grens te gaan zien. Cool dus....

Hier alles super dus, hoop dat het met iedereen ok is. Ik heb trouwens al veeeeel te veel gekocht en ben erg blij dat Anja dezelfde vlucht heeft en we onze bagage kunnen delen...haha. Kus kus

  • 26 November 2006 - 10:04

    Kim:

    Hallo Annet,
    Wat kun je toch ontzettend mooi vertellen...ik zie het helemaal voor me! Je geniet er echt van en doe dat maar want voor je het weet zit je al weer in NL.
    Nou succes en niet te veel kopen he! We spreken je gauw weer..
    Liefs Kim

  • 26 November 2006 - 13:00

    Nienke:

    Lieve Annet, wat leuk dat je nu lekker kunt rondreizen, feesten en stappen! Volgens mij zijn Anja en jij perfect op elkaar in gespeeld! Geniet ervan en probeer de Indiers niet al te veel schrik aan te jagen! X

  • 26 November 2006 - 13:14

    Mam:

    Fijn dat jullie zo goed naar je zin hebben.
    Wat zien jullie veel.
    Heb je die juwelen voor mij gekocht?
    Ik wist niet dat je zoveel geld had....
    Je broer is weer thuis van australie
    Ik vind dat wel fijn
    Gr. aan anja en nog veel plezier
    dikke kus pa en ma...tot de volgende keer...

  • 27 November 2006 - 07:49

    Vera:

    Klinkt echt super! Ik heb het ook naar me zin in Australie (wat ook voor een groot deel bestaat uit bier drinken!) maar het heeft niet de culturele schoonheid als India, helaas! Wel ontzettend veel vette diertjes, vandaag naar de Reptile Zoo geweest, en ben een groot fan geworden van alle verschillende hagedisjes en dragons die hier gewoon in achtertuinen leven. Minder succes was de 3 meter lange python rond mijn nek, daar wilde ik het liefst zo snel mogelijk vanaf! Ik ben super benieuwd naar je foto's en gelukkig over anderhalve maand kan ik ze zien. Tot snel, Dikke Kus

  • 28 November 2006 - 16:00

    José:

    Hey Annet,

    Wat maak je weer veel mee...ben erg benieuwd naar je foto's straks.
    Björn is ook eindelijk weer terug uit Melbourne, had alleen 3 uur vertraging waardoor hij t vliegtuig in Dubai had gemist. Gelukkig kon 6 uur later met t volgende vliegtuig mee!

    Groetjes José

  • 28 November 2006 - 16:35

    Marleen:

    heeeeel vet, ben benieuwd naar de (tijger)foto's!! x

  • 28 November 2006 - 17:08

    Babs:

    Ha Annetje,
    Super wat je allemaal meemaakt!! Dat heb je wel verdiend naar al dat harde werken. Zal mijn verjaardag wel na de kerstvakantie vieren, want geen feest is compleet zonder Annet! En ook nog kraamschudden bij Janneke, alweer genoeg in de planning voor als je terug bent. Mis je toch wel en wat mijn betreft mag je al wel terug komen! Eerst nog heel veel plezier met de rest van je reis!! x

  • 28 November 2006 - 20:39

    Rita En Loes:

    hai hai moppies,
    wat een leuk verhaal,
    het klinkt allemaal supertof daar! geniet er maar lekker van met z'n tweetjes!!!!!!

    dikke kus voor anja en jou

    xxx Rita en loes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, New Delhi

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 148
Totaal aantal bezoekers 62206

Voorgaande reizen:

16 September 2017 - 13 Oktober 2017

Peru machu pichu

01 April 2016 - 14 Mei 2016

Australie

12 April 2013 - 05 Mei 2013

Argentinie met kelly!!:)

08 Oktober 2011 - 30 Oktober 2011

Vietnam

09 Januari 2006 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: