CAMEL safari en de rest! - Reisverslag uit New Delhi, India van annetkr - WaarBenJij.nu CAMEL safari en de rest! - Reisverslag uit New Delhi, India van annetkr - WaarBenJij.nu

CAMEL safari en de rest!

Door: annet

04 December 2006 | India, New Delhi

Nou 's middags zouden we dus op de camel safari gaan. 15.00u zouden we vertrekken. Uhm 15.15u nog steeds niemand te zien, dus ik ging maar eens even naar de receptie. Yes ok we're waiting for the pick-up for the camel safari? Yes madam, 15.00u. Ok but it's already 15.15...oe nou toen moest er toch even snel gebeld worden..haha op zijn indiaas. Maar goed we grapten al, straks gaan we met zijn 2en op safari, en ja natuurlijk dat was ook het geval. Met 2 kerels en een jongen. Waarvan 1 kerel een beetje engels kon, maar natuurlijk bleef die ander met ons overnachten in de desert. Anja zat op Bulli en ik op Prashanti. Maar mijne was een beetje een oude knorrepot. Erg grappig, als je tegen haar begon te praten, ging ze terug praten (heeft anja nog een leuk filmpje van), en Bulli die vond dat alles maar te traag ging en probeerde de hele tijd de kar in te halen. Nou daar aangekomen, gingen ze een kampvuurtje maken en ons eten. Heerlijk gegeten onder het toezicht van 2 zoenende kamelen...ja ik heb nog nooit beesten echt zien zoen, maar Bulli met de kerel kameel die hadden het wel begrepen. Erg grappig! Nou om 20.30u vond ons meneertje dat het tijd werd om te slapen. Wij moesten op een kleien platform liggen en hij ging op de kar slapen. Tja wij wuden nog vragen, waarom niet op het zand, maar ja geen engels he..We hadden beide een dunne deken om op te slapen en 2 dekens om onder te liggen. Nou wel cool hoor, in de dessert, onder de sterrenhemel...Uiteindelijk in slaap gevallen, maar het was zwaar afzien! Keiharde ondergrond maar bovenal...het was ZO koud!!! Echt zelfs ik had het koud en ben meerdere malen wakker geworden van de kou. Op een gegeven moment zei Anja tegen me: Annet ben je wakker..ja...is dit ook niet de langste nacht ooit??!!! En idd dat moest ik beamen, toen hebben we chips gegeten een peuk gerookt...en ja toch maar weer proberen te slapen! Anja zei achteraf dat elke keer als ze de dekens van haar gezicht afdeed, ze hoopte dat de zon er was en die stomme !@#$% sterren verdwenen waren. In de ochten 6.00u, maakte ons meneertje een groot kampvuur en we moesten opstaan. Brr...onder die warme dekens vandaan, maar goed bij het kampvuur aankomende, was het al bijna weer gedoofd aangezien hij van die dunne dorre takjes gebruikte...Ik kan jullie wel vertellen, het was een hele ervaring, en we konden niet wachten tot we weer een warme douche konden nemen!

De dag erna moesten we vroeg op, omdat de afstand Bikaner-Delhi 9u rijden was en onze trein naar Amritsar om 19.00u vertrok. Allemaal net gehaald, afscheid genomen van Vikas en voor Anja de 1e trein reis. Op zicht viel het mee, het was zo tijd om te gaan slapen. Anja schrok wel even toen ze de 3e klas zag...daar zit echt iedereen op en bovenelkaar...haha maar daarom hadden wij ook 2e klas kaartjes. Om 6.00u kwamen we aan in het koude Amritsar, op een tuktuk naar onze hostel gebracht en eerst maar even nog een paar uur geslapen. Erg aardige mensen hier in Amritsar, overdag naar de Gouden Tempel geweest. Wat gaaf zeg, dit is de tempel van het geloof sikkhisme. De tempel bestaat uit 750kg goud! Iedereen kan hier ook gratis lunchen wat wij ook nog gedaan hebben. Erg grappig, alle meisjes waren naar ons ah giechelen (misschien zagen we er erg grappig uit met onze hoofddoekjes, aangezien we onze haren moesten bedekken!), en we de enige touristen waren leek het. En toen kwam er een jongen naar me toe, dat zijn vriendin met me wou praten, maar dat meisje liep een beetje verlegen voor ons. Maar goed vriendinnen gemaakt, en ze vroegen of we met hun gingen lunchen daar. Echt ze hebben eten voor 30.000 mensen per dag. Iedereen zit op de grond op lange matten en dan gooien ze daadwerkelijk het eten op je bordje. Anja wou eigenlijk niet, omdat ze bang was rare bact/virussen hier op te lopen. Ze ging toch mee, maar vond het niet lekker. Het meisje naast me zei, dat als ze kon ze het moest opeten. Het is nl hier not done om eten te laten liggen (waist), dus Anja braaf alles opgegeten. Het meisje zei later tegen Anja dat ze een nice person was, omdat ze dat gedaan had. In de avond nadat we nog uren hebben lopen dwalen tussen de verschillende bazaars (shopping winkeltjes) en we weer totaal geen idee hadden waar we waren, weer een tuktuk namen, maar die kerel sprak geen engels en bracht ons naar de gouden tempel. Uiteindelijk heeft iemand anders uitgelegd waar we heen wouden. In ons hostel aangekomen, onze eerste backpacker ontmoet!!! Haha in Rajastan wel veel travelers gezien, maar van die 50 plussers in een grote bus (sorry mam en pap)...daar zaten we niet echt op te wachten! Erg leuk meisje Amelie uit Canada, met leuke verhalen over haar komst in India en hoe ze afgezet is hier. Dag erna kwam er nog een backpacker, Dennis uit Nl...en hij kwam uit Pakistan en was ook erg blij om weer andere backpackers te zien. Met zijn 4en 's avonds naar de gouden tempel geweest, er zou een ceremonie zijn. Erg gaaf, het heilige boek waar alles instaat over hun religie wordt elke dag 's avonds opgeborgen en met veel ophef weggedragen. Echt niet normaal, iedereen wordt hetlemaal gek als ze dat boek zien, en zingen en schreeuwen en bidden. Ongelooflijk. Ook kwam er een erg aardige man die Sikh was naar ons toe om over zijn geloof te vertellen. zij zijn sterk tegen het caste systeem en in alle Sikh tempels geven ze daarom ook eten aan alle mensen die dat maar willen, rijk of arm. Ook vertelde hij ons over de strijd tussen de moslims en de sikhen dat al jaren terug gaat. De moslims hebben meerdere malen de gouden tempel verwoest en elke keer hebben de sikhen die weer opgebouwd. Die man was erg interessant, maar pff lang van draad en op een gegeven moment kon ik hem gewoon echt niet meer volgen (maar ik was gelukkig niet de enige, Anja en Amelie hadden hetzelfde gelukkig!)

De dag erna vertrokken naar Mcloed Ganj, waar de 14e holiness Dalai Lama in extile woont. Ja niels dat is de leider van tibet, nooit 7 years in tibet met Brad Pitt gezien?? Haha maar goed, eerst 3u in de trein, daarna overstappen op de bus, moesten we 2u voor wachten want het was lunch tijd. Nou prima, wij heerlijk gegeten. Toen maakte Anja nog weer een grap over de oude bussen. In Delhi staan op veel bussen, we have been serving you for more than 50 years, haha en dat die bussen nog nooit vervangen waren in de 50 jaar...wij lachen...Halverwege de bergen, kreeg onze bus panne. Ik zei nog zo tegen Anja, je had er geen grapje over moeten maken!! Maar goed, een uur langs de kant van de weg. Nou de bus zat prop vol, maar na een half uur stonden alleen wij 2 en de busschauffeur er nog. Ook nog erg leuk met de lokalen daar gepraat, er zat een stel voor ons in de bus die ons uitnodigden om naar hun dorp te gaan. Erg jammer, maar daar hadden we geen tijd voor. En er kwam een heel bijdehand jongetje met ons ouwehoeren, ook grappig. Nou toen kwam eindelijk de volg. bus, maar die deed er een uur langer over. We kwamen uiteindelijk om 19.30u aan, terwijl we 's ochtends om 9.00 vertrokken waren! En Ja mcloed Ganj, ligt op 2000meter, en ja Anja had het daar errug koud...en heeft er meteen een winterjas van schapen leer met konijnen bont gekocht! Waar ik erg tegen ben, ik had een hele leuke muts op, totdat die kerel zei dat het van konijntjes gemaakt was en ik moest meteen aan Sisi denken, dus nee, dat kon echt niet. We zijn naar de Dalai lama residence geweest, maar hem natuurlijk niet gezien. Wel gaaf omdaar tussen al die monniken te lopen, erg vriendelijke mensen. Ook naar het museum, en weer veel geschiedenis geleerd haha. Nou na de 2e wereld oorlog heeft china dus Tibet bezet na een geweldadige strijd waar velen gesneuveld zijn en ook bijna alle forten en tibetaanse tempels. In 1959 is de 14e dalai lama asiel gaan aanvragen in India en is ter voet over de himalaya vertrokken. Meerdere tibetanen hebben zijn voorbeeld gevolgd, waardoor er nu daar vele tibetanen wonen, maar veel zijn er tijdens die reis gesneuveld. Hij is nog steeds bezig met onderhandelingen om tibet weer vrij te krijgen en heeft hier ook de world nobel peace prijs voor gewonnen enkele jaren terug. Ook wordt de opvolger van hem, nu een jongen van 16 jaar, al voor 10 jaar ergens in China vastgehouden met zijn ouders en alle leer die hij zou moeten krijgen onthouden. Nou ik wist er wel wat van af maar dat het nog steeds zo heftig was allemaal wist ik niet! Daarna zijn we ook nog naar een gompa =klooster geweest, ook erg indrukwekkend.
De dag erna hebben anja en ik lekker gewandeld, en was het niet zo koud als die dag ervoor. Erg gave omgeving..In de avond hebben we de bus genomen naar Dehra Dun om over te stappen op de bus naar Rishikesh. Pff een busrit van 12 uur, ik zit nu onder de blauwe plekken en schaafplekken (ik heb geen idee wat ik gedaan heb vannacht, maar anja zei dat ze enkele schoppen van me gehad had), en het was errug lang. Kwamen we aan in Dehra Dun anderhalf uur te vroeg en was het nog maar 4.30 u in de ochtend. Moesten we met een rikshaw naar het nieuwe busstation, waar iedereen wat anders zei wanneer onze bus en vanaf welk platform die zou vertrekken....Maar gelukkig konden we koffie halen en zaten we om 6.30 in de goede bus. Aangekomen in Rishikesh moesten we weer een rikshaw nemen, naar het hotel waar we heen wouden. toen kwamen we erachter dat we net zo goed direcht een rikshaw vanaf dehra dun hadden kunnen nemen...maar goed. Erg gaaf hotel met uitzicht over de super gave, nog schone ganges. Het water is groen en omringd door bergen, in dit plaatsje komt ook de ganges voor het eerst uit de bergen. Maar ik moet zeggen we hebben voor de rest nog niks gezien hier, aangezien we door die busrit zo gebroken waren dat we het bed zijn ingedoken en er pas om 16.00u weer uit zijn gekomen en voordat we klaar waren (douchen/eten), was het al weer donker. Maar goed morgen hebben we de hele dag, en gaan we een yoga klas oden...haha in de ashram, we zullen zien hoeveel geiten wollen sokken we daar tegen komen en tempels bezichtigen en dan met sunset is er een ceremonie, met kaarsjes op de ganges, melk die ze gaan offeren ad grote vissen etc. Ja interessant dus.

Pff wel weer een lang verhaal he mensen! Oja ik ben trouwens ook ah solliciteren, en kan op gesprek komen in ENGELAND...dus we zullen zien hoe het allemaal gaat verlopen! Hoop snel van iedereen te horen
dikke kus

• 04 December 2006 - 16:23

Suzan:

Als je het over mensen hebt die lang van stof zijn.......... Nee, hoor grapje ik vind het erg leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt. Ga toch gewoon in Lichtenvoorde solliciteren daar werkt een erg leuke jonge mannelijke dierenarts. Wie weet!!!!
    Met ons gaat het prima. Tot snel Groetjes Suzan en Barry

• 04 December 2006 - 16:33

Kim:

Ha Annet,
    Tjonge, jeetje wat maak jij toch weer wat mee...
    erug gaaf zeg.. zo te horen! Geniet er lekke van! en succes met het solliciteren..haha...zo er ff tussen door. echt Annet.
    Nou kuzz Kim

• 04 December 2006 - 16:45

Marleen:

haha wat een grappige verhalen weer! maar engeland is toch niet zo leuk --> ben je weeeeeeeer weg :( heel veel plezier nog even en kelly en ik zijn al aan het aftellen tot je weer terug bent!!

• 04 December 2006 - 17:00

Miriam:

Jeetje Annet wat een avonturen en ontberingen. Ben super benieuwd naar je foto's. Veel plezier nog!
    Groetjes Miriam

• 04 December 2006 - 18:18

Mam:

Wat een verhaal je kunt wel een schrijfster worden. Wanneer komt je eerste boek uit......
    Heb je ook nog mooie foto,s?
    Laat ons dat maar eens zien...
    Alles oke in de achterhoek ben erg druk met mijn werk op dit moment verschil moet er zijn he annet
    Veel plezier en een dikke kus...
    pa en ma...

• 04 December 2006 - 18:30

Babette:

Jeetje wat doe jij een hoop leuke dingen! Ik bedoel, Amsterdam is ook ergt leuk hoor, maar lang niet zo spannend. Ga je nog Sinterklaas vieren daar? Tot snel, kus Babette

• 04 December 2006 - 19:25

Eef & Meneer Jansen:

Hé Annet, bijzondere happening daar zeg! Echt heel wat anders dan hier. Ben nu alweer met kerstkransjes bezig... Succes met je sollitatie! Xus Eef

• 04 December 2006 - 22:10

Marjolein:

haha die woestijnervaring klinkt bekend,superleuk! zo hebben fleur en ik ook een errug lange nacht gehad in Egyte.. Jammer dat je Dalai niet gespot hebt! Maar goed, je kan iig zeggen dat je z'n huis hebt gezien :)
    Liefs!

• 05 December 2006 - 09:43

Saskia:

Neee, niet naar Engeland gaan !!

• 05 December 2006 - 11:49

Nienke:

Ben trots dat je aan Sisi dacht. Super leuk wat jullie allemaal samen doen, en dan nog wel zoveel in korte tijd! Verder sluit ik me bij Saskia aan! X

• 05 December 2006 - 18:57

Luciel:

Ha Annetje,

so, dat was een lang stuk lezen! Leuk leuk!Maar heb wel een beetje een beeld gekregen van wat je (jullie) allemaal gedaan hebt! Ben ook wel benieuwd naar foto's trouwens! en ook nog eventjes solliciteren...maar Engeland?? Moeten we weer zo ver fietsen om je te zien... Jeetje!
    Hier gaat alles goed. Ben gister begonnen met mijn nieuwe werk en het is helemaal leuk! Ik leg het allemaal nog wel een keertje uit! Fijne Sinterklaasavond natuurlijk en tot gauw! Nog veel plezier!

Liefs Luciel en de groeten van Marco

• 05 December 2006 - 20:42

Ciel :

Heej lieve poepie!! Wow wat een verhaal! :D KLinkt echt allemaal supertje vet! Hoorde dat je met Marjolein had gemsnd! Leuk! Niet weer weg gaan.. we hebben je nu wel lang genoeg moeten missie doen! :) (wel heel leuk als Enegland doorgaat hoor!) Dikke kusjes voor jou en een dikke warme knuffel!

• 07 December 2006 - 15:31

Mascha:

Zo dan een heel verhaal, maar wel leuk!! Wel relaxt zeg zo veel zien/meemaken..lijkt me echt vet..ook erg leuk hoe je verteld :)
    Vorige week op bivak geweest, en tja..k leef nog dusse ;) ! Dag dat je terug komt ben ik skieen met de KL,jammer..maar zie je dan miss s'avond wel.Héél véél plezier nog! Kus

• 10 December 2006 - 20:57

Sander K.:

Jeetje wat een verhaal zeg, ik denk ga eens ff snel op de site van Annet kijken, zit ik verdorie eerst een half uur te lezen... haha... nee gaaf joh daar allemaal, ben echt jaloers dat je dat allemaal meemaakt. Heel veel خوشى. (plezier in het farsi, kon namelijk het hindi niet vinden)..Dikke kus Sander

• 10 December 2006 - 20:58

Sander K.:

ok... ik zie dat het farsi niet helemaal goed vertaald is!!.. gaat om het idee!!...XXX

• 11 December 2006 - 09:22

Suzan:

Heeej Annet!!
    Kayleigh gaf me de link van deze site, dat ik maar eens moest kijken.
    Wat een gave foto's!! Lijkt me erg mooi daar!
    Geniet nog ff he! :D
    xx suzan (van bb :p)

• 14 December 2006 - 17:02

Dinga:

Hey Annetje,
    Erg gaaf om allemaal te lezen. Pff wat je allemaal wel niet mee maakt en ziet. GAAF!!! Nog even en je bent weer terug. Ik ben heel benieuwd naar je foto's... Ennuh suc-6 met solliciteren!!

Liefs Dinga