De laatste dagen - Reisverslag uit New Delhi, India van annetkr - WaarBenJij.nu De laatste dagen - Reisverslag uit New Delhi, India van annetkr - WaarBenJij.nu

De laatste dagen

Door: annet

Blijf op de hoogte en volg

26 December 2006 | India, New Delhi

Ok ik zit al weer lekker in Nl, maar ja die laatste dgn moet ik natuurlijk ook nog wel even de verhalen op mijn site zetten.

In Varanassi zijn we 's ochtends vroeg met een bootje over de ganges geweest. Eerst was het nog donker en zagen we niet zo veel, toen de zon echter op kwam kregen we een beter beeld van de vervuilde ganges. Gatverdarrie.....drollen ad ene kant, mensen die baden en het water drinken ad andere kant..heel bizar. Ook een waterzuiverings systeem en een lijken verbrand plaats nog niet eens 50 meter van elkaar verwijderd!!!! Het jammere van de boottocht was dat ik lichtelijk misselijk en erg ziek was (uhm mijn darmen wouden al na een uur van die boot af, maar helaas de rit duurde 2u!!!). Daarna hebben we enkele tempels gezien, maar het stelde allemaal niet echt veel voor. 's Avonds naar de lichtjes ceremonie, en dat was wel heel gaaf. Gelukkig heb ik geen lijken gezien, daar was ik echt te slecht voor!!

Nou de dag erna op weg naar Kajuraho!!! Maar 2u geslapen, stonden we op het busstation om vervolgens nog 2u te wachten voordat die zou vertrekken! En wij dachten ach het zal wel een luxe bus zijn, aangezien het 12u zou gaan duren....grrr nou daar kwam de bus, oud, houten bankjes etc. En haha het duurde geen 12u maar maar liefs 16u!! Ook stonden we in de vroege ochtend op zondag in de file met alleen vrachtwagens(??? wij vragen ons zelf ook nog steeds af hoe dat kwam) en dacht onze buschauffeur dat hij in een jeep reed! Ik had mijn ogen dicht en dacht al wat zijn we ah doen!! Maar goed ik was te moe om mijn ogen open te doen..toen ik dat echter wel deed, schrok ik lichtelijk en keek ik Anja aan, die rustig zei dat dit al meer dan een uur gaande was! Wij gingen in de berm rijden, waarbij soms de bus erg naar links helde en ik echt dacht dat we om zouden vallen (wat later ook niet raar bleek, aangezien er meerdere vrachtwagens lagen die omgevallen waren). En als we op de berm niet verder konden (er stond een auto/vrachtwagen of iets anders), stak onze buschauffeur rustig de straat over, om vervolgens ad rechter kant in de BERM door te gaan, met tegemoetkomende vrachtwagen etc. Als we vervolgens daar weer vastliepen, wou hij weer terug naar onze eigen kant, ja maar daar hadden die vrachtwagens natuurlijk geen zin in, als ze konden rijden. Dan ging onze conducteur met wat mensen uit de bus voor de truck staan, ja dan kun je moeilijk doorrijden he? En konden wij weer oversteken....haha op een gegeven moment moesten wij ook de bus uit met zijn allen, omdat hij anders niet over de rotsen heen kon...Ja wat een bus rit, en dat 16u lang, op een gegeven moment kun je gewoon echt niet meer zitten. En Anja begon grapjes te maken, over dat ze eelt op haar billen had!!! Haha maar goed, de buschauffeur en conducteur waren erg trots op ons, en kochten ons Taj en sweets. Nou aangekomen op de bestemming, wij als enige 2 in de bus, zagen we in 1 keer allemaal mensen naar de bus rennen!!! NEEEEEEEJJJ haha rikshaw wallahs, rikshaw rikshaw rikshaw schreeuwend en of ze ons konden helpen, ze stonden echt al in de bus. Nou anja en ik begonnen te schreeuwen dat ze op moesten rotten...haha we waren niet de vrolijkste personen meer...maar goed, wij gingen lopen!! We liepen ook door het dorpje op zoek naar een Hotel...en alleen maar NEEEJJJJJ schreeuwend, nee we willen niet in je shop komen kijken nee nee nee nee nee nee nee haha. Nou een hotel gevonden, met bijzonder dunne matrassen maar goed en de dag erna ging anja vast wat water en peuken kopen. Zei de verkoper, o you are one of the 2 who arrived yesterday??? Haha nou iedereen kende ons al, uhm..Maar wij waren in Kajuraho, bekend om zijn KAMASUTRA tempels. We ontmoetten Ryan, een leuke engelsman, en zijn met hem naar de tempels gegaan. Echt super cool, heeeeeel indrukwekkend. Er waren er ooit 80, nu nog slechts 20, en ja ook sculpturen met erg leuke ingewikkelde standjes. Wij dachten alle 3 dat die tijd toch een gave tijd moest zijn geweest haha. Ook erg gelachen met Ryan, om zijn verhalen en dingen die hij in India had meegemaakt. En dat is wel grappig, iedereen die je ontmoet moet heel erg lachen om alles wat hun is overkomen, lachen is goed om dingen te kunnen relativeren! De dag erna hebben we fietsen gehuurd en dat was echt een verademing, heel rustige omgeving rust...we zeiden ook bijna niks tegen elkaar zo ah genieten waren we. Nou totdat we weer een vrouwtje tegen kwamen die na het woordje namasthee als 2e money zegt...echt heel vervelend! Maar goed weer erg gave tempels gezien. We hadden al gezegd dat die tempels beter heel gaaf moesten zijn, door die erg aangename busrit! En dat was het gelukkig ook!!!
Nou daarna hadden we toch een dag die normaal verliep! En 's avonds laat kwamen we aan in Delhi om de dag erna naar Bangalore te vliegen.

Bangalore...SUPER wat een verademing. Geen mensen die je aanstaren, INDIASE VROUWEN die roken en drinken, er waren geen rikshaws op straat (die waren die dag ah staken), nauwelijks koeien op straat (haha ik vroeg aan Anja of ze iets miste...ze had het niet door), en enorme normale winkels! 's Avonds naar een kroeg geweest, waar we de enige 2 vrouwen waren, waar niemand ons aansprak of raar aankeek..heerlijk. Dus we hebben hier heerlijk lux geleefd en lekker lopen shoppen!

Nou terug naar huis haha enumullapalli, het voelde wel als thuis komen. Ook in Puttaparthi zeiden wat shop eigenaren, welkom terug heel schattig. Ik meteen Narendra gebeld en hij is direct gekomen en gezellig met zijn 3en gegeten. Ik moest wel weer direct ad slag, minder, nou ja ik vond het natuurlijk ook wel leuk maar ik had niet echt tijd om relaxt te pakken mijn feestje te organiseren etc. Maar het afscheidsfeestje was heel geslaagd! Dus toen moest ik in 1x heel snel pakken en pff wat is de tijd snel gegaan. Ik moet zeggen dat ik wel een beetje verdrietig was om afscheid te nemen maar ja dat hoort erbij. Ik heb er een super tijd gehad, ook natuurlijk moeilijke momenten, maar ik ben heel blij dat ik het gedaan heb. Nou gelukkig had ik Anja bij me, en zaten we met de kilo's goed...EN JA IK WAS OP TIJD VOOR DE VLUCHT haha. Een beetje vertraging, en we zouden meer vertraging krijgen door het slechte weer in London. Nou daar had onze aansluitende vlucht 2u vertraging, maar dat was maar goed ook anders hadden we onze vlucht gemist. En achteraf was onze vlucht de laatste die ging vanaf londen, de rest was allemaal gecancelled door het slechte weer. Maar ja mijn ouders stonden natuurlijk al 4u te wachten op mij...en toen kwam ook 1 van mijn tassen niet mee (grrr...jammer voor mijn familie de tas met kado's!!!) en die heb ik nog steeds niet maar goed. Erg leuk heel het gezin stond er...en mama beetje emotioneel...en toen gingen we naar huis. Dacht ik, want bij Utrecht gingen we eraf, en ik zei al, gaan we naar het IBB??? En ja daar hadden ze een welkom terug diner voor mij georganiseerd! Heel schattig en ook een paar dgn later bij Broodje Bram een klein feestje gehad...super. Voor de rest al lekker rond ah solliciteren en tja we zullen zien waar ik terecht ga komen. Super dat jullie me allemaal gevolgd hebben, ik weet de verhalen waren vd laatste wkn lang, en ik hoop iedereen snel te zien!!! kus

  • 30 December 2006 - 18:02

    Suzan:

    Zonet lekker bijgekletst tijdens een kopje koffie en thee. Gezellig. Fijn dat je weer terugbent.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, New Delhi

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 134
Totaal aantal bezoekers 62206

Voorgaande reizen:

16 September 2017 - 13 Oktober 2017

Peru machu pichu

01 April 2016 - 14 Mei 2016

Australie

12 April 2013 - 05 Mei 2013

Argentinie met kelly!!:)

08 Oktober 2011 - 30 Oktober 2011

Vietnam

09 Januari 2006 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: