De eerste week - Reisverslag uit Durham, Verenigd Koninkrijk van annetkr - WaarBenJij.nu De eerste week - Reisverslag uit Durham, Verenigd Koninkrijk van annetkr - WaarBenJij.nu

De eerste week

Door: annet

Blijf op de hoogte en volg

19 Februari 2007 | Verenigd Koninkrijk, Durham

Ha luitjes, nou al een poosje geleden he? Hmm ik weet niet of mijn mob het nou doet, ik krijg soms wel smsjes binnen maar misschien niet alles. Hier alles prima! Genieten. Nog niet echt ah werk, nu vooral nog ah meekijken om de protocollen vd praktijk te weten. Wel relaxed dus. Ze nemen erg de tijd voor me. Donderdag heeft Inge vrij, dus dan ga ik opereren en spreekuren doen voor het eerst. Spannend. Nou het begint al aardig te wennen hier in Durham. Pff na enig zoekwerk (he marleen...) kwamen we dan eindelijk aan in mijn huisje. Leuk huisje, ik kan in de logeerkamer, dat dus niet groot is, maar de rest vh huis gelukkig wel. En goed nieuws David gaat weg (nou ja wel leuke kerel maar goed nieuws voor mij) en kan ik per 1 mrt in zijn kamer!! Kan niet beter dus. Dinsdag naar een toneelvoorstelling van huisgenootje Danielle geweest, dus ik word meteen ingeburgerd. Mijn huisgenootjes zijn dus Danielle, erg leuke meid, Eugene roemeense arts en Kursty, wat een typische engelse meid is (wel aardig maar ga er niet mee op stap)....en Inge natuurlijk. maar lieve ibb huisgenootjes..ik moet zeggen er gaat niks boven jullie!!! Niemand kookt hier. Dat is raar toch????? Nou ja ze willen erg graag meeeten maar ho maar dat ze een x voor jou koken (op Daan na zegt Inge, en ik heb Inge gelukkig ook nog). We zijn nu op zoek naar een leuke sportschool, het zwembad is kut, klein en smerig. Uhm ook heb ik me aangemeld bij de public library en heb ik een gaaf weekend gehad! Ik ging met Inge en Simon mee naar een Middeleeuws bal! ja lang verhaal, simon doet treasure trap..nou ik had er nog nooit van gehoord. Maar het is een studentenvereniging, voor eigenlijk misfits haha die het liefst in een fantasie wereld leven. Wat dus inhoud dat ze rollenspelen doen elke maandag en elke zondag zwaardvechten. Maar ik moet zeggen ik heb me prima vermaakt op dat feest! Leuke mensen ontmoet, ik had zelf ook een jurk laten maken door iemand die Inge kende. Ik moet het nog wel kleiner laten maken, maar wel een gave jurk. Het kwam er dus op neer dat iedereen verkleedt was en er middeleeuws gegeten en gedanst werd met rond de 120 mensen! Ook dronken we made (middeleeuwse wijn)...en heb ik wat leuke mensen ontmoet die jammer genoeg niet in Durham wonen (dit bal is ook voor ex studenten). Maar goed alles dus prima hier, mam/pap/bjorn en jose komen over 2 wkn en eind maart jullie al he nienke en sas?!!! Super. Zaterdag komen Ronald en Monique naar Durham en gaan we lekker eten en de stad in (niet voor Inge want die heeft helaas dienst!).
Nog geen brokken gemaakt in het verkeer. Het gaat eigenlijk vanzelf, 1x wou ik een afslag verkeerd in, gelukkig kwam er een auto aan en zag ik het op tijd! Ook word mijn hellingproef op de proef gesteld, tja het is niet zo vlak als in Nl he????!!!! Hmm gaat goed hoor, maar soms toch een beetje zweten...Nou Inge's internet doet het snel weer hopelijk, vandaar dat jullie weinig van me gehoord hebben...het zal het snel weer doen. Nog geen eng. mob. nr geregeld...op de to do list van volgende week. Nou ik hoop snel ook van jullie te horen...kus

  • 20 Februari 2007 - 07:49

    Saskia:

    Heej Annetje,
    Klinkt goed allemaal. Alsof je er helemaal thuishoort ;-) We komen inderdaad snel langs, heb er zin in!! Succes met de spreekuren en het verstaan van het Durham Engels!
    xx Saskia

  • 20 Februari 2007 - 08:50

    Anja:

    Ha meis,
    Lekker dat het je lukt zo snel 'thuis' te voelen!
    Succes donderdag!

    XX

  • 20 Februari 2007 - 09:00

    Lotte:

    ha annet

    Klinkt gaaf allemaal. Echt goed van je dat je zo snel je plekje weet te vinden daar. Hopelijk gaat het op de praktijk ook allemaal goed verlopen. Als mijn scriptie klaar is kom ik zeker naar Engeland! meteen goed voor mijn spreekvaardigheid;-) Veel plezier en succes!
    Groetjes, Lotte

  • 20 Februari 2007 - 13:25

    Vera:

    Haha, middeleeuws bal?!? Te gek! Is er nog een duel om je gestreden? Ik ben aangenomen bij Axa dus ik ga flink sparen en dan kan ik jou snel een bezoekje brengen! Dikke zoen

  • 20 Februari 2007 - 16:14

    Esther:

    Lieve Annet,
    dat klinkt goed allemaal, lachen man dat bal en goed dat je straks dus je eigen kamer hebt! hier alles goed, nog even bijkomen van carnaval, was weer erg gezellig
    x Esther

  • 20 Februari 2007 - 16:29

    Mam:

    hoi annet
    Fijn dat alles goed gaat
    Rijden daar met de auto is dus oppassen.Wij komen zo een keer nooit in engeland geweest we hebben er wel zin in
    gr..pa en ma
    Veel succes met je werk..

  • 20 Februari 2007 - 20:49

    Babsie:

    Hey Annetje,

    Jammer dat ik je niet meer gesproken heb de dag voordat je ging. Toch nog wel mijn smsje gehad?
    Geluk zeg dat je al meteen een kamer hebt zeg!! Ga meteen boeken, ha, ha!
    Fijn dat je een beetje relaxed kan beginnen en al wat leuke dingen gedaan hebt(treasure trap???-> had de uitleg wel nodig!)Heel veel succes donderdag, het gaat ongetwijfeld goedkomen!! Groetjes aan Inge, Monique en Ronald. Veel plezier zaterdag!
    Liefs, Babs

  • 20 Februari 2007 - 21:11

    Margot:

    Lieve Annet,ongeloof dat je nu alweer daar zit. Wat beleef jij toch altijd veel!! Pfff, ik klink als een oude tante van 80 nu maar goed :-) ik hoop dat je het heeeeeeeeeeeeeeeeeeeel leuk gaat krijgen daar en ik ben superbenieuwd hoe alles eruit ziet. Ik ben net terug van een weekje wintersport en dat was erg leuk en relaxed en mooi! Veel liefs en spreek je later, xxx Margot

  • 22 Februari 2007 - 17:18

    Kim:

    Ha Annet,

    Gaap...ben nog erg moe en aan het bij komen van 6 dagen carnaval...alaaf! Haha. Ik lees dat jij je daar ook prima vermaakt! Super.
    Hoe was vandaag je eerste dag? vast wel goed, wel ff spannend,nou ja jij red je je er wel mee!
    Nou hopelijk spreek en horen we gauw weer wat van je.
    Kuzz Kim...
    Ps. En als je voor je verjaardag niks meer schrijft wens ik je een hele fijne verjaardag maandag, we zullen bij (mijn) peetoom Henk er een op je drinken..Proost!

  • 24 Februari 2007 - 11:21

    Suzan:

    Hoi Annet,
    Fijn dat het meteen zo goed met je gaat. Bij ons is nog steeds alles rustig. Wachten en wachten en wachten. Je zult zien dat het aanstaande maandag zover is. Dus als ik die dag druk ben met iets anders moet je me het maar niet kwalijk nemen dat ik je niet bel. Oja, weet je al of je mee gaat met Esters vrijgezellen dag op 7 april. En heb je mijn post ontvangen? Ik hoor het nog wel.
    Groetjes Suzan

  • 24 Februari 2007 - 18:04

    Marjan:

    Hoi Annet. Klinkt erg goed wat werk betreft daar, go for it!! Ik ben ook lekker (zonder kleerscheuren/botbreuken) terug van een heerlijke week wintersport. Was echt super...goeie sneeuw en super strak blauwe hemel!! Heeel veel groeten ook aan Inge. xxx

  • 25 Februari 2007 - 11:46

    Henk En Diny:

    geweldig Annet
    dat het goed gaat
    morgen een hele fijne dag
    toegewenst
    proficiat Annet.
    groetjes,
    henk en diny

  • 26 Februari 2007 - 11:54

    Loes:

    Hey jarige job
    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag! 27 al weer?! Leuk om te lezen dat je je goed vermaakt.
    Maar ik kan je dus nog gewoon op je nederlandse mobiele nummer bereiken?
    Fijne verjaardag, maar vooral een leuke en leerzame tijd gewenst.
    Kus Loes

  • 26 Februari 2007 - 15:58

    Marleen:

    GEFELICITEERD!!! (heb je mn kaartje al ontvangen??)

  • 26 Februari 2007 - 18:00

    Marjolein:

    FELIZ CUMPLEANOS A TI, FELIZ CUMPLEANOS A TI, FELIZ CUMPLEANOS QUERIDA ANNET, FELIZ CUMPLEANOS A TIIIIIII!!!!! :):)
    Oftewel, gefeli vanuit Mexico!!! Woeh... 27 al joh.. hihi, is al bijna 30 he ;)
    Hoe is het nu daar?? Btje gesettled al? Heb je ook al alle nieuwe roddels vant IBB ontvangen, jeeh wat bizar allemaal! haha! we zijn maar net weg, en dan al dit!
    Meis, ik zal er een op je drinken (of meer haha), later want tis hier nog maar 12 uur smiddags en heb nog les, maar dat gaat helemaal goed komen vanavond! Geniet ervan!! dikke kus!

  • 26 Februari 2007 - 22:02

    Suzan:

    Hoi annet,
    Ik heb je geprobeerd te bellen maar dat lukt niet. Dus bij deze; VAN HARTE GEFELICITEERD MET JE VERJAARDAG. Maak er nog een gezellige avond van.

  • 28 Februari 2007 - 22:04

    Femke Dijkman:

    Hoi Annet!

    Zou je even je mailadres aan mij willen laten weten ivm met vrijgezellendag Ester?

    Groetjes, Femke
    (femkedijkman@hotmail.com)

  • 01 Maart 2007 - 19:10

    Bettina :

    He Annet,
    Erg jammer dat ik je niet meer gezien heb.
    Heb het erg leuk gehad ik Thailand en mijn volgende bezoekje aan het buitenland is naar jou hoor!
    Ps Heb je mijn smsjes wel ontvangen??
    Groetjes!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Durham

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 168
Totaal aantal bezoekers 62206

Voorgaande reizen:

16 September 2017 - 13 Oktober 2017

Peru machu pichu

01 April 2016 - 14 Mei 2016

Australie

12 April 2013 - 05 Mei 2013

Argentinie met kelly!!:)

08 Oktober 2011 - 30 Oktober 2011

Vietnam

09 Januari 2006 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: